YAZARA MAİL GÖNDER 1 milyar kullanıcılı ekran

YAZARLAR

YouTube geride bıraktığı 10 yılda 1 milyar kullanıcıya ve her gün 100 milyondan fazla izlenen ekrana ulaştı. İzleyici davranışlarını değiştiren dijital video reklam pazarı 2014'te 20 milyar doları aştı

Yeni kuşağın ekran alışkanlıkları değişiyor. Artık telefonlar konuşmaktan çok ekrana bakmak için, televizyonlar da internet bağlantısyla kullanılması için pazara sunuluyor. Geleneksel televizyonun yerini YouTube gibi internet yayınları almaya başladı. Herkesin kendi kanalını oluşturabildiği yerde interaktif yayınlar izleme alışkanlıkları kadar reklam tercihlerini de değiştiriyor. 10 yılda 1 milyar kullanıcı ve her gün 100 milyondan fazla izlenen ekrandan söz ediyoruz. Her dakika 300 saat video yüklenen platform, kullanıcıların doğal paylaşım alanına dönüşüyor.

İNTERNET UYDULARI YUTAR

Dijital videonun hızla yaygınlaşmasının TV'leri öldüreceğini savunanlar oldu. Televizyon ekranı eskisi kadar popüler olmak için internet bağlantısına sahip olmak zorunda. Şimdi bilgisayarlar da kullanıcının her ihtiyacına yanıt verecek yeteneklere sahip olmaya başladı. YouTube artan internet hızı ve yayın kalitesiyle TV ekranlarının baş köşesine yerleşmeye başladı. İnternet bütün video ve televizyon yayınlarının odak noktasında olacak. Bu dönüşüme uyum sağlayamayan tüm yayın platformları oyundan çekilmek zorunda kalacak. Her ülkedeki regülasyon ve sermaye koşullarına göre oyunda kalacaklar belli olacak. Küresel ölçekte yerel içerik anlaşmalarıyla da büyüyen YouTube'un ABD'de Netflix gibi başarılı rakipleri var. Geride kalan 10 yılda YouTube, profesyonel ya da amatör herkesin ortak üretim ekranına dönüştü. Önümüzdeki 10 yılda ise uydu platformalarının tek başına ayakta kalmasına imkân yok. Uydu platformlarının büyük çoğunluğunu telekom şirketleri ve internet devleri ele geçirecek. Çünkü reklam gelirlerini artırmaları mümkün olmayacak. Türkiye'de benzer gelişmeler yaşanıyor.

ALIŞKANLIKLARI DEĞİŞTİRDİ
Eğer insanlar TV ekranından çok akıllı telefon, tablet ve bilgisayar ekranına bakıyorsa, bunun en önemli sebebinin YouTube olduğu söylenebilir. Chad Hurley ve Steve Chen'in arkadaşlarıyla yaptıkları akşam yemeği partisi videolarını paylaşmak için geliştirdikleri fikir, 14 Şubat 2005'te YouTube'un kurulmasını sağladı. Jawed Karim'in katılmasıyla 3 kişinin kurduğu şirket çok değil Kasım 2016'da Google'a 1.65 milyar dolara satıldı.

20 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
İnternet hızının ve kullanıcıların artması video izlenirliğini de yükseltiyor. Türkiye'de yasaklı olduğu dönemde bile en çok ziyaret edilen web siteleri arasında yer alıyordu. Medya kuruluşları, müzik, film ve dizi yapımcıları, ünlü sanatçıların pek çoğu YouTube ile anlaşarak dijital gelirlerini artırıyor. Google tarafından açıklanan istatistiklere göre 10 yılda 1 milyar kullanıcıya erişen YouTube, 1 milyon şirketin Google Add reklamlarını kullanmaya başladı. Kopyalar aslına kazandırıyor. YouTube telif haklarının yönetimi için hem yazılım robotlarını hem de önemli ölçüde avukat ordusunu kullanıyor. Üstelik küresel ölçekte içerik haklarının yönetimi konusunda önemli tecrübeye sahip şirket, büyük hukuk şirketleriyle de işbirliği yapıyor. İçerik konusunda yapılan şikâyetleri anlaşmalı ajanslar vasıtasıyla çözüyor. Ayrıca içerik mülkiyeti kime aitse elde edilen reklam gelirlerini de o aldığı için kopya içerikler de aslına kazandırıyor. 2014'te 20 milyar doları aşması beklenen dijital video reklam pazarında liderlik Google'ın elinde bulunuyor.

TUŞLU TELEFONUN KLASİK HARİKASI
Akıllı telefon serisinde dokunmatik ekrandan yana tercihini kullanan pek çok kişinin aklında Blackberry efsanesi var. Özellikle kurumsal pazarda Blackberry'nin boşluğunu doldurmaya çalışan çok firma var. Ancak Kanadalı şirket de boş durmadı. Blackberry Clasic serisi ile 3.5 inç ekranıyla kurumsal kullanıcıları eski alışkanlıklarıyla buluşturmak istiyor. 1.5 GHz Snapdragon işlemciye sahip Blackberry Clasic 2GB bellekle performansı yukarı çekmeyi hedefliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.