Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Haber televizyonculuğunun şifreleri..

Günümüzde artık kimse muhabir istemiyor. Muhabire para vermiyor. Stajyer düzeyinde maaşlarla dolan asgari kadrolarla da bu kadar oluyor işte..
Gazeteler dahil tüm yayın organlarına, haberler ya ajanslardan geliyor. Bülten haberciliği.. Ya da birileri ellerine dosyaları verip "Bunları yaz" diyor.. Biz de, "Haber" diye atlayıp, onun emellerine alet oluyoruz.. Hepsi o..
Gazetecinin çıkardığı haber yok.. Kalmadı.. Çünkü haber çıkarmak pahalı.. Çok usta ve kıdemli muhabirler gerek. HaberTV'leri bile bu bedeli ödemek istemiyorlar.
Gazetecilikte yatay ilerleme bitti. Muhabir kalarak iyi bir yaşama kavuşmanız mümkün değil.. Ya yukarı terfi edecek, müdür falan olacaksınız, ya da yorumcu, yazar, sunucu filan. Muhabirlik, usta, uzman muhabirlik, sabırlı bir zamana ihtiyaç gösterir. Haber kaynaklarına ulaşmak, onların güvenini kazanmak, beş dakikada olacak şeyler değil.
300 lira maaşla kapıya bir sivil nöbetçi koymak dururken, içerde olanları öğrenebilecek bir usta haberciye 30 bin lira vermek kimsenin aklından geçmiyor bugün.
Bakın Aydın İşitemiz adlı okurdan aldığım nota..
"Benim verdiğim, devletin her ay maaşımdan kestiği paralarla yayın hayatını sürdüren TRT'nin Guus Hiddink ile yaptığı röportajı izlerken çıldırdım. Koca Türkiye'nin, koca kamu televizyonunda bir tane İngilizce konuşabilen adam yok mudur?."
Devlet televizyonu ucuz adam çalıştırmak yüzünden, ne derece inanılır olduğu bilinmeyen rastgele birinin tercümanlığına sığınmış, yayın yapıyorsa, artık özel TV'lere ne denebilir?..
O zaman da bırakın "Özel Haber"i, "Haber" çıkmıyor, ekranlara..

***

Şimdi, pahalı haberciliği yapmadın mı, geriye tek kozun kalıyor.. "Hızlı habercilik.."
Çok önemli bir şey olduğu zaman, yayını kesip bu haberi vereceksin. Ya da ekrana "Son Dakika" diye yazı düşeceksin.. Bunu yapıyorlar.
Yapamadıkları.. Asıl öneminin farkına varamadıkları, alt yazılar..
Ülkemiz koşullarında, insanları o haber kanalına çekecek tek şey, bu alt yazılar, oysa.. Evde, işte, yolda, hava alanında, benzinci de "Ne var, ne yok" diye merak ettiniz mi, imdada yetişecek şey, alt yazılar.. Günün her anında milyonla insanın merak ettiği bir şey olduğunu düşünür ve toplarsanız, bu 24 saat boyu müthiş bir reyting eder.
Bunun yolu ne?.
Alt yazı işini çok ciddiye almak. Seyirciye merak ettiği konu ile ilgili haberin, iki dakika, üç dakika ekran önünde kalabilirse önünden geçeceğine inandırmak..
O zaman tüm meraklı insanlar, her gün bir kaç kez, bir kaç dakikalarını senin ekrana bağlarlar. Bu da milyonlarca dakika eder, toplarsan..
Peki bunun farkında olan bir HaberTV yöneticisi, kurumu var mı?.
Yarın, bu çok ciddi, ama çok hafife alınan konuyu anlatacağım..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA