X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Kanserle savaşan besinler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Kanserle savaşan besinler

  • Giriş Tarihi: 2.10.2014 15:10 Güncelleme Tarihi: 2.10.2014 15:31

Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, kanserle mücadele eden besinler hakkında bilgiler verdi.

Çağımızın en önemli hastalıklarından birisi de kuşkusuz ki kanser. Her geçen gün yeni çalışmalar yapılsa da tam anlamı ile sonuca ulaşılamamış olması nedeni ile koruyucu tedaviler daha ön plana çıkmakta. Birçok hastalıkta olduğu gibi kanserden korunmak içinde sağlıklı beslenmek ve doğru besinleri beslenme programınızda bulundurmanız önemli.

İşte kanser karşıtı besinler:

Süt: Yapılan birçok bilimsel çalışma sonucunda süt içerisinde bulunan laktozun kansere yakalanma riskini azaltabildiğini göstermiştir. Laktoz, yararlı bakterilerin sayısını arttırarak kansere neden olan bileşiklerin vücuttan atılmasını sağlamaktadır. Yapılan bir bilimsel çalışmada süt tüketimini gerçekleştiren bireylerde yumurtalık kanseri riskinin %48 azaldığı gözlenmiştir.

Sarımsak: Anti-kanser olarak bilinen sarımsağın en önemli özelliği güçlü bir bağışıklık sistemi destekleyici olmasıdır. Haftada 2-3 adet çiğ sarımsak tüketimi kansere karşı koruyucu özelliği bulunmaktadır.

Kırmızı meyveler: Birçok insanın severek tükettiği nar, kiraz, çilek gibi kırmızı meyvelerin içerisinde bulunan ellagik asit vücutta kanser hücrelerinin çoğalmasını engeller. Özellikle kirli hava ortamlarında yaşayan veya sigara içen bireylerin her gün beslenme programlarında kırmızı meyve bulundurması önemlidir. Çünkü çevre kirliliği ve nikotinin vücutta oluşturduğu hasarı kırmızı meyve içerisinde bulunan ellagik asit önlemektedir.

Domates: Yapılan birçok bilimsel çalışma domates içerisinde bulunan laykopenin prostat kanserine karşı önleyici etkisi olduğunu kanıtlamıştır. Yüksek antioksidan içeriği sayesinde birçok kanser çeşidine karşı koruyucu olan domates aynı zamanda bağışıklık sistemi güçlendiricidir. Özellikle pişmiş domatesteki laykopen kullanılabilirliği çiğ domatestekine göre daha fazla olduğu unutulmamalıdır.

Brokoli: İçerisinde bulunan glutamin sayesinde bazı kanser türlerine karşı önleyici etkisi bulunmaktadır. Özellikle mide kanserine karşı koruyucu etkisi olduğu yapılan bilimsel çalışmalar ile gösterilmiştir.

Çay: Beyaz, yeşil ve siyah çay içerisinde bulunan polifenoller ile kansere dönüşme riski yüksek olan hücre aktivitesini engeller. Ayrıca çay bünyesinde bulunan kateşinler sayesinde antioksidan etki gösterir ve vücudunuzu kansere karşı korur.

Soya: İçerdiği fitoöstrojen ve izaflavonlar ile menapoz sonrası dönemde meme kanserine yakalanma riskini azaltır. Soya, damarlaşmayı önleyerek kansere karşı koruma sağlar.

Yer elması: Beta-karoten ve C vitamini içeriği ile antioksidan kapasitesi yüksek olan yer elması kanser riskini azaltıcı etki gösterir. Haftada bir veya iki kere zeytinyağlı olarak sofralarımızı zenginleştirebilir.

Kırmızı biber: Kapsaisin adı verilen fitokimyasalın sadece biber yerken sıcak hisini oluşturmakla kalmadığı aynı zamanda kansere karşı da koruma sağladığı bilimsel çalışmalar ile kanıtlanmıştır.

Zencefil: Yapılan bazı bilimsel çalışmalar, zencefilin tümör büyümesini durdurabildiğini göstermektedir.