X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sonbaharda nasıl beslenmeliyiz?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sonbaharda nasıl beslenmeliyiz?

  • Giriş Tarihi: 21.10.2014 17:12 Güncelleme Tarihi: 21.10.2014 17:12
Sonbaharda nasıl beslenmeliyiz?
Sonbaharda nasıl beslenmeliyiz?

Diyetisyen Raife Bayel, özellikle sonbahar aylarında mevsimsel değişikliklere bağlı olarak bağışıklık sisteminin zayıfladığını ve bu nedenle beslenmeye daha fazla önem verilmesi gerektiğini söyledi.

Kış aylarına girilen şu günlerde havaların soğumasının bağışıklık sistemini zayıflattığını ve gribal enfeksiyonlara neden olduğunu kaydeden Bayel, "Kış ayları yaklaşırken havaların soğuması ile birlikte bağışıklık sistemimiz zayıflıyor. Bu nedenlerden dolayı soğuk algınlığı ve gribe yakalanma riskimiz de artmış bulunmakta." dedi.

Havaların soğumasına paralel olarak hareketsizlikten dolayı vücudun kilo almaya daha meyilli hale geldiğini aktaran Bayel, şu ifadeleri kullandı:
"Havaların soğumasıyla birlikte yine kilo almaya meyilimiz artıyor. Kış aylarında daha fazla şekerli ürünler tükettiğimiz için daha fazla kilo alabiliyoruz. Eğer kilo almak istemiyorsak yağlı besinlerden kaçınmakta fayda var. Şekerli besinleri tüketmek istediğimiz zamanlarda ise kuru meyve tercihi bizim için daha doğru bir tercih olacaktır. Bu mevsimde hareket kabiliyetimiz azaldığı için kilo almaya meyilimiz daha yüksek çünkü evlerin içerisine kapanıyoruz hava şartlarından dolayı. Bunu da kapalı spor alanlarından faydalanarak önleyebiliriz. Bol miktarda sıvı tüketmeye özen göstermeliyiz."

Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek ve vücudu kışa hazırlamak için A, C ve E vitaminlerinin bolca tüketilmesi gerektiğine dikkat çeken Bayel, "Bağışıklık sistemimizi güçlendirebilmek için A, C, ve E vitaminlerinden destek alabiliriz. A vitamini özellikle yeşil yapraklı sebzelerde havuçta, brokoli gibi bol miktarda bulunuyor. C vitamini ise kuşburnu maydanoz, yeşil biber limon, mandalina, portakal gibi mevsim meyvelerinde bol miktarda bulunmaktadır. E vitamini de yine yeşil yapraklı sebzeler ve yağlı tohumlarda; fındık, fıstık ceviz ve balıkta bol miktarda bulunmakta. E vitaminin bir diğer özelliği ise A ve C vitaminin okside olmasını engelleyerek etkinliklerini artırmaktır." diye konuştu.

Yeşilliğin ve meyvenin her öğün tüketilmesi çağrısında bulunan diyetisyen Raife Bayel, "Besin gruplarının hemen hemen bütün öğünlerde yer almasına özen gösterilmeli. 3 ana öğün ve 3 ara öğünden vazgeçmemeliyiz. Özellikle yeşilliğin ve meyvenin her öğünde yer alması gerekiyor. Bu ürünler bağışıklık sistemimizi güçlendirerek hastalıklara yakalanma riskimizi azaltarak kilo koruma yöntemi olarak da kullanılabilir. Sebze meyve tüketimi günde 5 ile 8 porsiyon arasında tutulmalıdır. Özellikle bu mevsimde güneş ışınlarından daha az faydalandığımız için D vitamini sentezinde sıkıntı yaşamaktayız. D vitamini sadece güneş ışınlarından alıyoruz ama balık belki bu konuda bize yardımcı olabilir. Haftada 2-3 defa balık tüketilebilir. Aynı zamanda kuru baklagillerden faydalanabiliriz." ifadelerini kullandı.