X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Mide ağrısına ne iyi gelir?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

na ne iyi gelir?

  • Giriş Tarihi: 22.12.2014 11:15 Güncelleme Tarihi: 22.12.2014 16:24
Mide ağrısına ne iyi gelir?
Mide ağrısına ne iyi gelir?

Mide farklı sebeplerden dolayı bir tepki vererek ağrıya sebep olabilir. Uygulayacağınız basit yöntemlerle bu ağrıdan kurtulabilirsiniz.

Mide üşütmesi, gıda zehirlenmesi, aşırı yemek yeme, vücudunuzun alışık olmadığı gıdaları tüketme ve daha pek çok nedenden dolayı yaşanabilen mide ağrıları günlük rutininizi bozacak kadar etkili olabilir. çekerken bir şeyler yeme fikri kulağa hoş gelmese de bazı gıdalar midenizi yatıştırmak ve ağrıları hafifletmek için size yardımcı olabilir.

- Ağrınız başladığında daha rahat bir konuma geçerek, beslenmenize ara vermeniz gerekir. Böylece ağrının nereden kaynaklandığını anlayabilirsiniz.

- Tarçın mide yanmalarını ve kusma hissini alır.

- Hindistan cevizi sütlü içeceklere eklendiği zaman mideyi gevşetici ve gazını alıcı bir etki yaratır.Mide bulantılarını önler.

- Haşlanmış karnabahar, mideyi asit saldırılarından korur.

- Salatalarda ya da mezelerde özellikle elma sirkesi tercih edin.

- Ispanağı buharda pişirin ya da haşlayarak tüketin. Taze yapraklarını salata olarak yiyin.

- Fasulye, bezelye ve mercimekte bulunan bioflavionid maddesi, midenin koruma faktörünü artırıyor.

- Ara öğünlerde birer muz yemek, midedeki yanma hissini ortadan kaldırıyor. Muz, mide enzimleri ve hücrelerinin üretimini de artırıyor.

- Meyankökü güçlü bir mide koruyucusu olarak biliniyor. Yapılan araştırmalara göre midedeki aşırı asiti azaltıyor.

- Çiğ patates suyu mide yanmasının doğal ilacıdır. Patatesi soyup katı meyve püresinde suyunu sıkın. Su, havuç suyu ya da kereviz suyu ile karıştırıp için.

- Meyvelerden elma ve vişne taze olarak veya suyu çıkarılarak tüketilirse ağrıların hafiflemesine sebep olacaktır. Bu şekilde mide fonksiyonlarını düzenleyerek, bağırsaklardaki parazitlere karşı önlem almış olacaksınız.

- Düzenli beslenme ve uyku düzeni ağrılarınıza olumlu şekilde yansıyacaktır. Aşırı derecede yemek yiyerek midenizi zor duruma sokmayın.

- Soğan ve sarımsak tüketiminden kaçınmanız ağrılardan uzaklaşmanızı sağlayacaktır.

- Naneyi ister kuru, isterseniz taze olarak tüketmek faydalı olacaktır.

- Süt içmek yerine yoğurt ve kefir tüketin

- Ağrılarla birlikte ishal sorunu olanlar bol su içmelidir.

Kendi uygulayacağınız yöntemlerle ağrılarınıza bir çare bulamazsanız, mutlaka bir doktora görünün.