X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hipertansiyona karşı yarma!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

a karşı !

  • Giriş Tarihi: 26.1.2015 11:29 Güncelleme Tarihi: 26.1.2015 16:05
Hipertansiyona karşı yarma!
Hipertansiyona karşı yarma!

, halk arasında dövme olarak da geçer, sert buğday çeşidinin kaynatılarak kurutulduktan sonra belirli tekniklerle dövülerek kabuğunun ayrılmasıyla elde edilen bir üründür.

Buğdaydan yapılan nın yapılışı bulgurdaki gibidir; dış kabuğu (keрeği) giderilmiş ve biraz da ezilmiş buğdaydır. Yarma özellikle keşkek ve ayran aşı çorbası yapımında kullanılır. Şişli Florence Nightingale Hastanesinden, beslenme ve diyet uzmanı Tuba Kayan Tapan besin değeri oldukça yüksek olan yarmanın özelliklerine dikkat çekiyor: 250 gr yarma(çiğ), 30 gr protein içerir. Yaklaşık 5 köfte kadar proteini barındırır. Bu sebeple bitkisel kaynaklı protein olarak özellikle vejeteryan bireylere önermekteyiz. 5 gr lif içerir. Bu da günlük lif gereksinmemizin, beşte birini sağlar

ENFES BİR LEZZET: AYRAN AŞI ÇORBASI

Ayranaşı уapmak için yarma suyu biraz emecek kadar bekletilir, sоnra iyice pişirilir. Her bir yarma tanesi kendi hacminin dört misli kadar genіşler. Sonra da soğutularak ayran ile karıştırılır. Üstüne taze nane yaprakları serpmelisiniz. Nane ile birlikte olunсa soğuk аyrаnаşı çorbaѕı sıcak yaz günlerinde serinletici bir etkisi olur.

BÜYÜME VE GELİŞME İÇİN ÇOCUKLARINIZA BOL BOL YARMA YEDİRİN!

Yarma tahıl grubuna girer ve Tahıllar, protein de içerir. Bu proteinin kalitesi düşük olmakla birlikte kurubaklagiller ya da et, süt, yumurta gibi besinlerle bir arada tüketildiklerinde protein kalitesi arttırılabilir. Tahıllar, ayrıca bir miktar yağ da içerirler.

Tahıl tanelerinin yağı vitamin E' den zengindir. Yarmada A vitamini aktivitesi gösteren öğelerle, C vitamini hemen hemen yoktur. Yarma B12 dışındaki B grubu vitaminlerinden zengin, özellikle B1 vitaminin (tiamin) en iyi kaynağıdır. Bu vitaminler tahıl tanelerinin çoğunlukla kabuk ve özünde bulunur.

YARMA ÖZELLİKLE, A VİTAMİNİ, B1 VE B2 VİTAMİNLERİNDEN ZENGİNDİR

Minerallerden, kalsiyum ve demir içeriği yüksek olduğundan çocuklar için oldukça besin değeri yüksek bir gıdadır. Büyüme ve gelişime yardımcı olmaktadır. Glisemik indeksi buğdaya göre daha düşük olduğundan, diyabet hastaları rahatlıkla tüketebilir.

Lif içeriğinin yüksek olması u, kardiovasküler hastalığı olan için faydalı olacaltır. Yüksek özellikle hipertansiyonu önlemede çok önemlidir.

HİPERTANSİYON HASTALARINA BİRE BİR

Yarmanın sodyumu yok denecek kadar az olduğundan tuzsuz besin tüketmesi gereken bireyler(örneğin hipertansiyon hastaları), rahatlıkla tüketebilir. Bağırsak hareketleri yavaş olan bireyleri, yaşlılarda barsak perilstaltizmini hızlandırarak, kolay dışkılamayı sağlayacaktır. Fazla C vitamini içermediğinden, C vitamini içeren sebzelerle birlikte tüketildiğinde biyoyararlılığı artar.