X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Mide yanmasına ne iyi gelir?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

na ne iyi gelir?

  • Giriş Tarihi: 5.2.2015 13:24 Güncelleme Tarihi: 5.2.2015 13:25
Mide yanmasına ne iyi gelir?
Mide yanmasına ne iyi gelir?

ndan şikayetçi olanlar özellikle yağlı ve asitli yiyeceklerden uzak durun.

, her yaşta görülebilen, ancak 20 ile 50 yaşlar arasında daha sık rastlanan yaygın bir rahatsızlık. Yanma hissi genellikle yemekten önce veya yemekten 1-2 saat sonra hissedilmektedir.

Yemeklerden sonra mide yanması şikayetiniz varsa öncelikle buna neden olan yiyecekleri belirlemeli ve yanma hissini arttıran besinlerden uzak durmalısınız.

Mide yanması, günümüzde milyonlarca insanı etkileyen ve yaşam kalitesini düşüren bir sağlık sorunudur ancak beslenmenizde yapacağınız değişikliklerle büyük ölçüde kontrol altına alınabilir ve yol açtığı rahatsızlıklar azaltılabilir.

Mide Yanmasına İyi Gelen Besinler

MİDE YANMASINA NE İYİ GELİR? NASIL ÖNLENİR?

Mide yanması yaşamamak için öğünlerinizi hafif tutmalısınız. Bunun için haşlanmış sebzeler ideal bir seçim olabilir. Vitamin ve mineraller bakımından zengin sebzeler hem yanmayı arttıran mide asidi üretimini dengeler hem de lifli yapılarıyla daha kolay tuvalete çıkmanızı sağlar. Ancak gaz yaptığı bilinen brokoli ve asitli domates mide yanmasına karşı önerilmiyor. Yeşil yapraklı sebzeleri çiğ veya haşlanmış olarak yiyebilirsiniz.

Posalı (lifli) meyveler midenize fazla yük bindirmeden daha çabuk sindirilir. Bu sayede mide yanmasını arttıran mide asidi üretimi minimum seviyede tutulabilir.

Mide yanmasına iyi gelen yiyecekler sıralamasında mide asidini tutan ve sindirilmesi nispeten daha kolay olan çiğ sebzeler, lifli meyveler (muz, şeftali gibi asitli meyveler dışında kalan meyveler), uzun süre tok tutan tam tahıllı gıdalar ilk sıralarda gelmektedir.

Taze zencefili yemeklerinizde kullanabilir ya da zencefil çayı olarak da tüketebilirsiniz.

Yemek yerken duruşunuzu değiştirin. Yemek masasında dik konumda oturun.

Yedikten sonra biraz yürüyün. Bu sindirim sistemini uyarmak için idealdir.

Mide yanmanızı arttıran hareketler ve pozisyonlardan kaçının .

Sık ve küçük öğünler halinde yiyin.

Sıkı veya kısıtlayıcı giysiler giymekten kaçının.

Yavaş yavaş ve yiyecekleri çiğneyerek yiyin.

Yemek yerken alkol alımından sakının.