Olayı biliyorsunuz: Sanki üstüne çok vazifeymiş gibi Sanayi Bakanı Ali Coşkun gazetelerde çıkan bir krem ilanına laf etti.
Efendim ilandaki çıplak kadın vücudu ahlaka aykırıymış, böyle reklam mı yapılırmış falan filan...
Bu konuda birçok meslektaş kalem oynattı. Ben de değişik ne yazsam diye düşünürken... Hayat ve ekonomi sayın bakana cevabı yapıştırdı: TÜYAP fuar merkezinde düzenlenen İçgiyim Fuarı!
Dün Kızıltoprak civarında otomobilin kilometre göstergesini sıfırlayıp yola koyuldum. Beylikdüzü'ne vardığımda baktım; tam 53 km tutmuş.
21 Mart'a dek sürecek olan fuara biraz erken gitmişim. Bazı standlarda hazırlıklar sürüyordu. Ancak genel görüntü Bakan Coşkun'un laflarıyla tam bir tezat oluşturuyordu. Firmalar ürünlerini dev fotoğraflar ve cansız mankenlerle sunuyordu. Eh konu içgiyim olunca ortaya nasıl bir görüntünün çıktığını tahmin edebilirsiniz: Bir parmak daha açsanız karşınızda Playboy!
Hatta bir firma broşürlerini kıyafeti; sutyen, külot, jartiyer, çorap ve ayakkabıdan ibaret bir canlı mankene dağıttırıyordu!
Şimdi soralım:
*İçgiyim firmalarının ürünlerini bu biçimde sunmaları ve reklam etmeleri normal değil mi? Normal.
*İçgiyim tekstilin bir alt kolu değil mi? Öyle. Tekstil de sanayimizin bir parçası mı? Parçası.
*Peki Sanayi Bakanı Coşkun ne diye öyle atıp tutuyor? Eğer reklam gerçekten uygunsuz ise... Tüketici dernekleri, Reklam Özdenetim Kurulu, feministler filan zaten olaya el atacaktır.
***
Gelelim fuarı gezenlere... Onlar da Bakan Coşkun'u tekzip eder nitelikteydi. Nasıl mı? Hem fuarı ziyarete gelmiş kişiler, hem de standlarda çok sayıda türbanlı kadın vardı. Hiçbirinin yüzünde bir rahatsızlık ifadesi de okunmuyordu. Güle oynaya, merakla ürünlere bakıyorlardı. Ben fuar alanından çıkarken aynı türbanlılar az sonra başlayacak olan defileleri izlemek üzere yerlerini almışlardı.
Bitmedi... Ne dedik? İçgiyim tekstilin önemli bir parçası. Bunun tasarımı var, dikilmesi var, boyası var, kalite kontrolü, eleman eğitimi var. Dolayısıyla içgiyim sektörüne hizmet veren çeşitli kuruluşlar da Bakan Coşkun'u rahatsız edecek o görüntülerin arasında yerlerini almıştı. Örneğin: Sabancı Olgunlaşma Enstitüsü, TÜBİTAK'ın sektöre hizmet veren Bursa Test ve Analiz Laboratuvarı, ambalaj firmaları... Öte yandan Denizbank kredi kartı Bonus'u pazarlamak... Shri Mataji'nin takipçileri de Sahaja Yoga'yı tanıtmak için stand açmıştı.
Bitmedi!
Tesettürlü giyim tarzının önemli firmalarından Haşema da fuarda bir stand kiralamış, ürünlerini sergiliyordu. Düşünsenize: Yan tarafta birçok kadının (ve tabii erkeğin) başını döndürecek güzellikte, transparan külotlar, sutyenler sergileniyor... Hemen bitişiğinde Haşema vücudu tepeden tırnağa kapatan giysilerini sunuyor.
Özetle: İçgiyim Fuarı devlet eliyle ahlakçılık yapmaya kalkışan Bakan Ali Coşkun'a nefis bir cevap oluşturuyor. Coşkun'un sözleri kendi bakanlığının sorumluluğunda olan bir sektörü baltalamaktan başka bir işe yaramıyor.