Türkiye'nin en iyi haber sitesi
TİMUR SIRT

El emeğinin vitrini Instagram

Türkiye’de 22 milyon kullanıcıya ulaştıklarını söyleyen Instagram’ın altıncı çalışanı ve bölge yöneticisi Amy Cole, küçük girişimcilerin vitrinini Instagram’a kurduklarını belirtiyor. Girişimcilerin hem yerel hem de küresel pazara Instagram ile açıldıklarını vurguluyor

Instagram'ın altıncı çalışanı ve EMEA Bölgesi İş Geliştirme Yöneticisi Amy Cole, Kristal Elma Yaratıcılık Festivali'nde Sabah'a açıklama yaptı.
Türkiye'deki kullanıcı sayısının 22 milyona ulaştığını söyleyen Cole, Türkiye'de ve dünyada pek çok küçük girişimcinin Instagram platformunu kullandığını söyledi.
Pek çok yerel sanatçının, küçük iş yapan insanların hem yerel hem de küresel pazara Instagram sayesinde açıldığını vurgulayan Cole, Türkiye'de kullanıcı sayısının 22 milyona ulaşmasının heyecan verici olduğunu vurguladı.

KÜÇÜKLERE DEV PAZAR
Türkiye'de Frig Seramik gibi toprakla eski geleneği buluşturan İbrahim Kuşlu gibi yetenekler Instagram ve Facebook gibi mecralarda kendilerini tanıtma şansı yakaladı. Cole'a bu örneği verdiğimizde, platformunun yarattığı fırsatlara da dikkat çekerek şöyle konuştu: "Küçük işletmeler sadece bulundukları yerde değil, ülkenin tamamına hatta küresel pazara açılma şansı yakalıyor. Tasarımcılar el sanatlarıyla uğraşan sanatçılar için yeteneklerine yeni pazarlar bulma şansı yakalıyor."

ETKİLİ İLETİŞİM KURULDU
Sadece reklam verenlerin değil, sivil örgütlerin, uygulama geliştiricilerin davetlerine de katılmayı düşünüp düşünmediklerini sorduğumuz Cole, "Topluluğumuzla birlikte buradaki işlerimiz de büyüyor. Instagram reklamları Türkiye'deki işletmelerin kullanımına Eylül 2015'te açıldı. O zamandan bu yana ülkedeki iş ortaklarımızla gelecek vaat eden sonuçlara ulaştık.
Türkiye'deki topluluğumuz her geçen gün daha da büyüyor. Bu da her ölçekteki yerel işletmenin, müşterileri ile etkili bir biçimde iletişim kurmasına olanak sağlıyor" diye konuştu.

KULLANICI ARTIRMANIN SİHİRLİ YANI YOK
Herkes Instagram'da daha fazla takipçi yakalamanın yollarını arıyor. Amy Cole bu işin sihirli ya da gizli bir yanının olmadığını söylüyor. Biz de Amy'e Türkiye'de Instagram üzerine önemli uygulamalar geliştiren girişimcilerden söz ediyoruz. Inspera'yı kuran İTÜ Çekirdek girişimcisi iki genç, kurumlara ve bireylere detaylı analizler sunuyor.
Insprea, geliştirdiği uygulamayla Instagram'da firmaların ve fenomenlerin takipçi sayılarını artırmayı hedefliyor. Makine öğrenme ve görüntü işlemeyi birleştiren Insperia, uygulamaya yüklenen hangi fotoğrafın daha fazla beğeni alacağını analiz ediyor. Fotoğraf seçildikten sonra ilgili hashtagleri çıkarıyor.
Aynı zamanda fotoğrafın hangi zamanda gönderilirse daha fazla beğenileceğini kullanıcılara sunuyor. Daha sonrasında seçilen fotoğraf Instagram üzerinden paylaşılabiliyor.

95 MİLYONDAN FAZLA FOTOĞRAF VE VİDEO
Instagram, tüm dünyada her ay 500 milyonun üzerine kişi tarafından aktif olarak kullanılıyor. Söz konusu 500 milyon kullanıcının yüzde 20'sini ABD'deki, yüzde 80'ini ise ABD dışı ülkelerdeki kişiler oluşturuyor.
Platform üzerinde her gün 95 milyondan fazla fotoğraf ve video paylaşılıyor. Amy Cole'a video konusunda Snapchat'in gerisinde kalıp kalmadıklarını sorduğumuzda; hareketli bir video çekimiyle karşılık verirken, şu sözleri söyledi: "Instagram kullanıcıları video uygulamasını çok sevdi. Kısa sürede kullanılan videoların sayısı oldukça arttı. Herkes kendi profilini artık videolarla oluşturuyor."

VİDEO TUTKUSU AİLELERİ KİŞİSEL EKRANA TAŞIDI
Türkiye'de internet kullanıcılarının yüzde 67'si her gün YouTube'a giriyor. Eğlenmek isteyen, televizyon reklamından sıkılan, otomobil veya telefon almak isteyen de önce YouTube'da video izliyor.
Akıllı telefonların kameralarının yetenekleri arttıkça, mobil internette paylaşım ve izleme hızları kullanıcıyı memnun ettikçe videonun büyümemesi için sebep yok. İnternetteki her girişim videolardan güç alacak. Connected Consumer Study araştırması Türkiye'de internete bağlanan insanların yüzde 90'ının ayda bir kez YouTube'a bağlandığını, yüzde 67'sinin ise sevdikleri içeriği arkadaşlarıyla paylaştığını ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre her gün mutlaka YouTube'a bağlananların oranı ise yüzde 67. Kullanıcılar YouTube üzerinden en çok müzik veya video odaklı eğlence için giriyor.

TV İLE YARIŞIYOR
Google'dan sonra en çok arama YouTube üzerinden yapılıyor. Bir şeyler öğrenmek için kullananların oranı yüzde 47, özgün içeriklere erişim yüzde 27 ve ürün araştırması yapmak için YouTube'a girenlerin oranı ise yüzde 23 olduğu görülüyor.
25 ile 44 yaş arası kuşağın yüzde 10'u You- Tube'u televizyondan daha çok izliyor. Hatta internete bağlanan yeni nesil televizyonla insanlar TV ekranında bile YouTube videolarını izliyor.
YouTube videoları evin en çok salonunda (yüzde 45), sonrada yatak odasında (yüzde 24) izleniyor. İnsanların önemli bir bölümü (yüzde 72) TV izlerken bile YouTube'da online. Sanıldığının aksine YouTube izleyenlerin büyük bölümü (yüzde 48) anne babalardan oluşuyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA