Antalya'nın tanıtımı Londra'da başlıyor

Giriş Tarihi: 25.10.2013

Bu yıl kamu ve özel sektör işbirliği ile 7'si büyük toplam 94 uluslararası fuarda tanıtılacak olan Antalya, tanıtım atağına 4-7 Kasım arasında Londra World Travel Market ile başlıyor

Türkiye'ye gelen turistlerin yüzde 30'undan fazlasının tercihi olan Antalya, 2014 turizm sezonuna hazırlanıyor. 2013 yılını turist sayısında artışla kapatacak olan Antalya, 2014 sezonu için kamu ve özel sektör işbirliği ile 7'si büyük toplam 94 uluslararası fuarda tanıtılacak. Türkiye'nin yurtdışındaki temsilcilikleri aracılığıyla katılacağı fuar sayısı ise 24. İlk büyük fuar 4-7 Kasım tarihleri arasında Londra'da gerçekleşecek olan ve dünyanın en büyük üçüncü turizm fuarı olan World Travel Market (WTM) olacak.

İLK 5 FUAR ARASINDA
Türkiye'nin en geniş alanla katıldığı beşinci fuar WTM olacak. Toplam 966 metrekarelik bir alana sahip olacak Türkiye standı, bir önceki yıl da olduğu gibi Avrupa- Akdeniz bölümünde kurulacak. İlk sırada 3 bin 79 metrekarelik alanla ITB Berlin Turizm Fuarı yer alırken, 1254 metrekare ile MITT Moskova ikinci, bin metrekare ile Intourmarket Moskova üçüncü ve 738 metrekare ile Hollanda Utrech Turizm Fuarı dördüncü sırada yer alıyor.

KRİTİK DÖNEM MART AYI

Londra'nın ardından ikinci önemli tanıtım atağı 14-19 Ocak'ta Hollanda Utrech Turizm Fuarı olacak. Ama tanıtımda yine en kritik dönem Mart ayı olacak. 5-9 Mart'ta ITB Berlin ile başlayacak olan tanıtım koşuşturmacası, 15-18 Mart'ta Moskova Intourmarket, 19-22 Mart'ta MITT Moskova ve 26-28 Mart'ta UITT Ukrayna Turizm Fuarı ile devam edecek.

TANITIM A.Ş. DEĞİŞTİ

Antalya bu yoğun tanıtım dönemine hazırlanırken, bütüncül bir tanıtım amacıyla 2011 Ekim'de kurulan Antalya Tanıtım A.Ş'nin yapısında ise önemli değişiklikler meydana geldi. Büyükşehir Belediyesi, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) ve Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Derneği'nin de aralarında bulunduğu kurum ve kuruluşların ortaklığından meydana gelen Tanıtım A.Ş'nin yönetimi değişti.

HACISÜLEYMAN TEK YETKİLİ

Daha önce ATSO Başkanı Çetin Osman Budak'ın yönetim kurulu başkanı olduğu Tanıtım A.Ş'nin başına, ATSO yönetiminin turizmci üyesi Yusuf Hacısüleyman getirildi. Yine daha önce Yusuf Örnek'in yaptığı genel müdürlük görevini de Hacısüleyman yürütecek. Hacısüleyman, görevlerinin Antalya'yı sadece bir turizm markası olarak değil, tüm ürünleriyle birlikte tanıtım platformuna taşımak olduğunu belirtti.

GENİŞ KATILIMLI ORGANİZASYON
Yusuf Hacısüleyman, "Bugüne kadar ticaret odaları turizme uzak duruyorlardı. Yerel yönetimler arzu edilen katılımı göstermiyordu. Ancak Tanıtım A.Ş. ile birlikte bu değişti. Tanıtım A.Ş. yerel yönetimleri, sivil toplum kuruluşlarını bir araya getiren bir yapıda. Lokomotif turizm ancak Antalya'da üretilen tarım ve sanayi ürünleri ile birlikte bir Antalya markası yaratmalıyız" dedi.

BÜTÜNCÜL TANITIM
Tanıtım A.Ş. olarak büyük ölçekte tanıtımı üstleneceklerini anlatan Yusuf Hacısüleyman, "Fuarlarda yine oteller kendilerini tanıtacak, bölgeler kendini tanıtacak. Ancak daha büyük ölçekteki tanıtım platformunu Tanıtım A.Ş. ile yürütmek istiyoruz" dedi. Büyükşehir Kanunu ile 640 kilometrelik sahil bandının artık tek elden yönetileceğini hatırlatan Hacısüleyman, "Bununla paralel olarak bütüncül bir tanıtım yapısının oluşturulması önemli. Bölük börçük bir yapılanmadan ziyade, organize bir yönetim olacak" dedi.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Antalya'nın tanıtımı Londra'da başlıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN