İçişleri Bakanlığı'nın tek acil çağrı numarası projesi için Antalya'da kurduğu 112 Acil Çağrı Merkezi (AÇM), kurulduğu günden bu yana gereksiz çağrılar ile mücadele ediyor. 2009 yılında hizmet vermeye başlayan AÇM, 5 yıl içerisinde yürüttüğü çalışmalar sonucunda gereksiz çağrıların yüzde 22 seviyesinde azalmasını sağladı.
GEREKSİZ ÇAĞRI YÜZDE 76
Yapılan incelemede bu yılın ilk 8 ayında AÇM'ye gelen 1 milyon 271 bin 563 çağrıdan sadece 306 bin 210 adedinin gerekli olduğu anlaşıldı. Geri kalan 965 bin 353 çağrının ise gereksiz olduğu belirlendi. Elde edilen istatistiklere göre Ağustos ayı itibariyle gereksiz çağrı oranının yüzde 76 seviyesinde olduğu anlaşıldı.
EN YOĞUN AY AĞUSTOS
Ağustos ayı bu yıl içerisinde AÇM'ye en çok çağrının geldiği ay oldu. 220 bin 410 adet çağrı alan AÇM yetkilileri, günde 7 bin 110 çağrıya cevap vermiş oldu. Gelen çağrıların yüzde 84'ünün sağlık, yüzde 10'unun itfaiye, yüzde 4'ünün de emniyet birimlerini ilgilendirdiği bildirildi.
TURİSTLER DE ARADI
Ağustos ayındaki turist yoğunluğu AÇM'ye gelen yabancı dildeki çağrıların artmasını da sağladı. 661 adet yabancı dilde çağrı alan AÇM yetkilileri, yabancıların yüzde 40'ının sağlık, yüzde 30'unun jandarma, yüzde 27'sinin de emniyeti ilgilendiren konular olduğunu tespit etti. Ayrıca yabancı çağrıların yüzde 38'inin Rusça, yüzde 35'inin İngilizce, yüzde 17'sinin de Almanca olduğu belirlendi.