Mobil ya da sabit Facebook, Twitter gibi sosyal ağların kullanımı sürekli artıyor. Sayı artmasa da süresi artmaya devam ediyor. Ancak yapılan araştırmalar bu Facebook'un medeni hali bekar olanlarda ayrı bir yerinin olduğunu gösteriyor. Mobilike tarafından hazırlanan
Madreport dergisinin ilk sayısında bu konuda çarpıcı sonuçlar yer alıyor. Genelde bekar erkeklerin Facebook kullanımında kadınlardan daha etkin olduğunu gösteriyor. Yine evliliğin Facebook kullanımını yavaşlattığı da görülüyor. Ancak mobil ya da sabit kullanılsın herkes kullanıcıların ilan edilen ilişki durumunu gözden geçirdiği kesin.
MAHREMİYET FARKLI
Fotoğraflardan sonra en çok bakılan yaş ve medeni durum. İnsanların kendi bıraktıkları ve başkalarının bıraktığı izleri takip etmek için Facebook kullandığını biliyoruz. İleri yaşlarda özellikle bırakılan izleri takip etmek için eski okul, iş veya mahalle arkadaşlarını bulmak öne çıkarken genç kuşakta sosyaleşme ve kültürün bir parçası konumunda. Eski ve yeni kuşakları ayırırken en temel farklılıkların başında mahremiyet duygusu geliyor. Gençler hemen her fotoğrafı veya bilgiyi herkese açık şekilde paylaşabiliyorlar. Ancak bu mahremiyet duygusu evlilikle birlikte değişmeye başlıyor. Bir ilişkinin başlayıp bitmesi de yine Facebook profilindeki fotoğraflardan görülebiliyor. İlişkinin başladığı da bittiğini de yine profil bilgisinden öğrenmek mümkün oluyor. Üstelik bu mahremiyet duygularındaki farklılık aile içinde çatışmalara bile neden oluyor.
FOTOĞRAF KRİZLERİ
Facebook kullanımında en büyük krizler fotoğraflarda çıkıyor. Samimi bir arkadaş ortamında çekilen fotoğraflar izinsiz ve durdurulamayan paylaşma arzusu ile birleşince istenilmeyen durumlar ortaya çıkabiliyor. Bu konuda yazılı olmayan ancak dijital görgü kurallarının yerleşmesi gerekiyor. En yakın arkadaşınız bile olsa fotoğrafı paylaşırken işaret konması ve herkese açık hale getirilmesi konusunda izin almak gerekiyor. Bu alışkanlık hale gelmediği sürece krizler artarak devam edecek. Türkiye'de Facebook krizlerinin mahkemelere taşınmasındaki sıklığın artmasının temel sebebi etik kuralların tam yerleşmemiş olması.
***
Zuckerberg'in Facebook telefonu var mı?
Facebook CEO'su ve kurucusu Mark Zuckerberg, uzun zamandır devam eden Facebook telefonu dedikodularına açıklık getirdi: "İhtiyacımız yok."
Mark Zuckerberg, San Francisco'da katıldığı bir toplantı sırasında, facebook'un piyasaya bir facebook telefonu ile girip girmeyeceği konusuna açıklık getirdi. Zuckerberg, "Bu bizim için yanlış bir strateji olacaktır" yorumunu yaptı. "Şu anda bir telefon yapmıyoruz ancak varsayalım ki bu telefon yaptık ve 10 ya da 20 milyon kişiye ulaştırdık, bu, ne yazık ki piyasanın bize olan ihtiyacını arttırmayacak." diye konuştu. Sosyal medya devinin CEO'su, stratejilerinin, kendi donanım sistemini yaratan Apple gibi diğer tüm teknoloji şitketlerinden farklı olduğunu belirtirken "Biz tam ters yönde ilerliyoruz" dedi. Zuckerberg, "Facebook kullanmak iseyen herkesin ulaşabileceği ve tüm mobil cihazlar üzerinde kullanılabilecek bir sistem yaratmak istiyoruz. Değişim geçirdiğimiz bir gerçek, biz şu anda bir mobil şirketiz." diye konuştu. Ayrıca Facebook'un yaptığı en büyük yanlışlığın native koda(doğal ya da öz kod) odaklanmak yerine HTML5'e odaklanmak olduğunu belirtti. Facebook, daha önce iOS ve Android cihazlar için native kod yaratmak yerine HTML5 yaratmak üzerine yoğunlaşmıştı. Zuckerberg, şirketin aplikasyonlarını geri çekebileceklerini de belirtti.
***
Instagram kaç kişiye ulaştı?
Fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram'ın Facebook ailesine katıldıkan sonra ulaştığı kişi sayısı, Facebook sahibi Zuckerberg'den geldi.
Piyasaya sürüldüğü ilk yılında 30 milyon kişiye uaşan instagram uygulamasının bu başarısı birçok şirketin dikkatini çekmiş, ancak son sözü geçtiğimiz hafta Facebook tarafından söylendi. Instagram artık resmen facebook ailesine katıldı. Mark Zuckerberg, aplikasyonun kullanıcı sayısının 100 milyon kişiye ulaştığını söyledi. Bu sayı geçtiğimiz temmuz ayı sonunda Instagram tarafından 80 milyon kişi olarak duyurulmuştu. Uygulamanın Android versiyonunun piyasaya sürülmesi, sayının artmasındaki en önemli faktör olarak görülüyor, zira uygulama ilk olarak iOS cihazlar için piyasaya sürülmüştü ve Android kullanıcıları sürekli olarak uygulmanın beklenti listesini oluşturuyorlardı. Uygulama şu anda ayda 10 milyon kez indirilmeye başlandı. Zuckerberg ise bu rakamın istenilen seviyede olmadığını, yüz milyonlarca kişiye ulaşmasını istediklerini belirtti.