LÜKS TEKNİKLERİ KULLANDIK
İşte bu noktada adL'nin, iki yıldır tasarım konusunda yaptığı yatırımlar dikkat çekiyor. Markanın başındaki Zehra Işık'ın "Biz ucuz ve hızlı modaya tasarım ve dikiş kalitesi katıyoruz," demesi boşuna değil. İki yıldır bilinçi bir değişimden geçtiklerini, bu süre zarfında tasarım anlamında ciddi yol kat ettiklerini, kemik müşterilerini kaybetmediklerini ve buna ek olarak daha şehirli, moda bilgisi daha yüksek bir kesimin de mağazalarına girmeye başladığını anlatan Zehra Işık "Markanın algısını yükseltmek, sıfırdan bir marka kurmaktan daha zor, ama biz bunu başardık," diyor. Markanın kendi adını taşıyan koleksiyonlarında, minimal tasarımlar ve keskin hatlar öne çıkıyor. Yenilenen adL'yi henüz görmeyenler, işe markanın Cengiz Abazoğlu koleksiyonu ile başlayabilir. İstanbul Moda Haftası'nda gösterilecek adL + Cengiz Abazoğlu koleksiyonu, modaseverler tarafından markanın internet sitesinden canlı olarak takip edilebilecek.
Özge Ulusoy:
Kıyafetl erim yüzünden ev değişti riyorum
- Tanıttığınız parçaları beğendiniz mi?
- Beğendim. Bence koleksiyonun en güzel tarafı, kıyafeti sabahtan giyip, aksesuvarlarla zenginleştirerek akşama devam edebilmeniz. Elbiselerin kesimleri ve boyları, günün her saatinde kullanıma müsait.
- Günlük hayatınızda adL giyiyor musunuz?
- Kullanıyorum. Hem profesyonel işlere, televizyon çekimlerine giyiyorum, hem de günlük hayatımda çok kullanıyorum. adL bana öyle bir koleksiyon hediye etti ki, artık evime sığamaz hale geldim. Resmen adL kıyafetlerim yüzünden ev değiştiriyorum, daha büyük bir eve taşınıyorum.
- Kıyafete para harcar mısınız?
- Çanta ve ayakkabıda paraya kıyıyorum. Çünkü kıyafeti gösteren en önemli parçaların onlar olduğunu düşünüyorum. Bunlar için de indirimleri bekliyorum, savurgan bir tip değilimdir. Mağazalarda bağlantılarım da vardır, bana haber verirler. Ama geri kalan parçalarda ucuz kaçış noktaları bulmaktan yanayım.
Bazen çirkin giyiniyorum
- Tarzınızı nasıl tanımlıyorsunuz?
- Bana kalsa, hayatımı deri pantolonlar, zımbalı botlar, beyaz tişörtlerle geçirebilirim. Ama içinde bulunduğum dünya, yaptığım televizyon programı bu tarza pek uygun değil. İzleyici bizi gece kıyafetleri ile görmek istiyor.
- Bazen kendi kendinize 'Ne çirkin giyinmişim' diyor musunuz?
- Ne yalan söyleyeyim, bazen diyorum. Çünkü bana aynada güzel gelen, televizyona çirkin görünebiliyor. Elimden geldiğince iyi görünmeye çalışıyorum yorum ama bazen beklediğim gibi güzel görünmeyebiliyorum.
- Böyle bir memnuniyetsizliğiniz varsa, sizi kendi tarzınızla ekranda görsek, daha iyi olmaz mı?
- Programı birlikte sunduğum Ivana Sert, hep gece kıyafeti giyiyor, ben de kendimi ona uydurmaya çalışıyorum. Bir de, Türkiye'de 'şıklık' denince, abiye kıyafet geliyor akla. Biz programda 'Şıklık illa abiye giymek değildir'i anlatmaya çalışıyoruz, ama Twitter'dan bana 'Çok şıksın,' mesajları yağdığında, hep en kabarık, en renkli kıyafetleri giymiş oluyorum.
VATKADAN UZAK DURUYORUM
- 10 senedir mankenlik yapıyorsunuz. Bu sürede modayla ilgili ne öğrendiniz?
- Ben tasarımcı veya moda editörü değilim, ama Türkiye'nin en iyi modacıları ile çalıştım. Artık az çok dikişten bile anlıyorum. Kendime neyin yakışıp yakışmadığını az çok öğrendim. İnsanlar, uzunuz, inceyiz diye, bize her şeyin yakışacağını düşünüyorlar, ama aslında öyle değil. Mesela bana şalvar pantolon, çok vatkalı kıyafetler, füzolar yakışmıyor.
- Bu sezon ne giyeceksiniz?
- Derilerimden vazgeçmeyeceğim. Taytlar da beni kurtarıyor. Renk olarak bu kış bolca bordo giyeceğim, ayrıca sık sık koyu yeşil, hardal sarısı, saks mavi kullanacağım.
İLK DEFA MAYO TASARLADI
Cengiz Abazoğlu işbirliğiyle hazırlanan koleksiyonunda yer alan her parçadan minimum 300, maksimum 1000 parça üretiliyor. "Hayatım boyunca bireysel tasarımlar yaptım, bu rakamlar benim için büyük heyecan," diyen Abazoğlu, koleksiyonu tek bir ana tema çerçevesinde hazırladığını, fakat mağaza müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda, koleksiyona gece kıyafetlerini de eklediğini söylüyor. Abazoğlu "Bu kadar parça arasında müşterilerin mezuniyetlerine, düğünlerine giyecek parçalar eksik kalamaz," diyor. Bu sezon ilk defa, 12 parçalık mayo koleksiyonu da hazırlayan Abazoğlu "25 senedir kadınlar için çalışıyorum. Artık kupları, proporsiyonları gözüm kapalı hazırlıyorum. Mayo tasarlamak da, gece elbisesi hazırlamak da benim için zor değil. Rahat ama çarpıcı mayolar hazırladık. Mayolarımızın en büyük özelliği, göğüsleri şekle sokması. Bunun için özel bir teknik kullandık," diyen Abazoğlu, koleksiyona ilk tepkilerin İstanbul ve Ankara'dan geldiğini, zaman içinde Türkiye'nin dört bir yanındaki mağazalarda satışların yükseldiğini söylüyor.