Cep telefonu operatörlerinin tüm dünyada kısa mesaj (SMS) gelirleri düşüyor, internet gelirleri ise artmaya devam ediyor. Türkiye'de de operatörlerin SMS gelirleri düşmese de artış ivmesi sektör ortalamasının altında kaldı. Özellikle gençler anlık mesajlaşma konusunda daha istekli. Her iki kullanıcıdan biri anlık mesajlaşma uygulamalarını kullanıyor. Üstelik bunun önemli bir bölümü kadın kullanıcılardan oluşuyor. Önceleri masaüstü bilgisayarlarda ICQ ve MS Messenger uygulamalarla başlayan internette sohbet coşkusu, 3G hızlı internet altyapısıyla birlikte mobil platformlara kaydı.
GENÇLER SEVDİ
Özellikle sosyal ağların yoğun olarak kullanılmaya başlaması anlık mesajlaşmaya doping etkisi yaptı. Paylaşılan fotoğraf, video ve metinler yeni sohbetlerin doğmasına neden oldu. Facebook, Google+ gibi uygulamalar anlık mesaj ve paylaşım mahremiyetini geri dönülmez şekilde değiştirirken, anlık mesajlar sosyal gruplar doğurmaya başladı. Sosyal ağ uygulamalarının sahip olduğu anlık mesajlaşma çözümleri, kullanımı biraz daha hızlandırdı. WhatsApp anlık mesajlaşma konusunda en yaygın kullanılan uygulamalardan biri. Özellikle anlık mesajlara ek olarak video, fotoğraf ve konum paylaşma özellikleri de büyük ilgi görüyor. Akıllı telefon sahiplerinin sıkça kullandığı WhatsApp uygulaması kolay kullanım özellikleri ve yenilikçi uygulamalarıyla dikkat çekiyor.
KADINLAR SEVİYOR
Basit kullanım özellikleri anlık mesajlaşma yazılımlarına, teknolojiye uzak duran kadınların büyük ilgi göstermesini sağlıyor. Kadınlar, şimdiye kadar mesafeli durdukları teknolojik oyuncakları, insan merkezli tasarım, uygulamalar ve geleneksel ortamda eksik bıraktığı sohbet açığını doldurduğu için kullanıyor.
ANLIK MESAJLARIN CAZİBESİ
Yapılan araştırmalar akıllı telefon kullanıcılarının internette geçirdikleri zamanın yüzde 14.1'ini sohbet ederek geçirdiğini gösteriyor. Anlık mesajların cazibesi, duyguları anında ifade etme şansı sunmasından kaynaklanıyor.
TÜRKİYE'YE İLGİ ARTIYOR
Anlık mesajlaşma uygulamalarının her gün artmaya devam etmesi ABD ve Avrupa merkezli şirketlerin dışında Çin ve Güney Kore firmalarının da son dönemde Türkiye'de yatırımlarına hız vermesine neden oldu. Son olarak Güney Kore şirketi Line uygulaması için Türkiye'ye yatırım yapma kararı aldı.