Askeri teknolojiler ve stratejiler, eğitimler, büyük şirketlerin iş planları oyunlardan ilham alıyor. Dünyanın en büyük oyun fuarı E3 için Los Angeles'a gittiğinizde oyun tutkusunun yarattığı endüstriye hayranlık besliyorsunuz. Ve "oyun ciddi iştir" sözünü bir kez daha anlamak zorunda kalıyorsunuz. Yapımı bazen yıllar süren oyunların yatırım bütçeleri artık 500 milyon doları bile aşıyor. Oyun üreticileri yatırımlarının karşılığını abonelik, karakter ve yetenek satışı, oyun ve konsol satışlarıyla alıyor. Yani her kullanıcı ordunun bir üyesi gibi ekosisteme katılıyor.
HOŞGELDİN XBOX ONE
Oyun dünyasının gerçek tutkunları tarafından Microsoft XBOX platformunun şimdiye kadar pek ciddiye alınmadığını E3 yayın organının manşetinde görüyoruz. Bu yıl açıkladığı oyunlar ve münhasır anlaşmalardan sonra Microsoft'a "oyun dünyasına hoş geldin" başlığı atan dergi, şirketin ilk kez oyun sektörünün geleceğine yatırım yaptığını iddia ediyor. Oysa Microsoft servis ve oyun gelirleri ile bu yılın ilk çeyreğinde dünya ikincisi oldu. Yani sektöre o kadar yatırım yapsa da oyun profesyonellerine kendini ancak beğendirmiş. Biz de okuduğumuz manşetten hareketle XBOX'ın Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jim McMullin'e yeni açıkladıkları münhasır oyun ve içerik yatırımlarını soruyoruz. McMullin de oyun sektörüne uzun vadeli yatırım yaptıklarını vurguluyor. Özellikle münhasır oyunları ve servislerindeki kaliteyi artırmaya odaklandıklarını vurguluyor.
YERELLEŞMEYE DEVAM
Gelişmekte olan tüm pazarlarda olduğu gibi Türkiye'de oyuncular Avrupa ve Amerikalı tüketiciler kadar destek bulamıyor. Sony, PlayStation platformunda yerelleştirmeye yaptığı öncü yatırımla sektörün kımıldamasını sağladı. Ancak bu daha başlangıç. Konuyu hatırlattığımız McMullin de yerelleştirme için adımlar atmaya kararlı olduklarını vugulayarak, FIFA gibi Türkiye'ye özel oyun ve içeriklerin desteklenmesine çalıştıklarını söylüyor. 5 Eylül'de Türkçe destekli XBOX One ve Türkçe oyunlar piyasada olacak.
OYUN SEKTÖRÜNDE 4 ÖNEMLİ GELİŞME!
ÇİNLİLER GELİYOR
2014'ün ilk çeyreğinde 1.7 milyar dolar gelir elden Çinli Tensent, özellikle servis gelirleriyle rakipleriyle arasındaki farkı açıyor. Arkasından ABD'li Microsoft ve EA Game geliyor. Firmaların ilk çeyrek gelirleri Türkiye'de telekom şirketlerinin gelirlerini geride bırakmaya yetiyor.
BAĞIMSIZLAR BÜYÜYOR
Bağımsız oyun stüdyolarının sayısı online kullanıcılarla birlikte hızla arttı. Çünkü internet üzerinden sağlanan gelirler arttıkça oyun yapımcılarına bağımlılık azaldı. XBOX ve PlayStation seçeneklerinden birine yaslanmaktan kurtulan şirketler internete sarıldı.
XBOX GERÇEK OYUNCU
Oyun yapımcıları her yıl daha büyük yatırımlarla yeni oyunlar tasarlıyor. XBOX'ın popüler oyun serisinin devamı olan Master Chief Collection da yakında piyasaya çıkıyor. Üstelik XBOX One'a özel grafik yenilikler kullanıcıyı memnun ediyor.
EN PAHALI OYUN GELİYOR
Yıllardır piyasaya çıkmaya başaramayan Destiny, 500 milyon dolar tasarım ve pazarlama maliyetinden sonra 9 Eylül'de beyaz PlayStation ile vitrine çıkıyor. Oyun tarihinin en pahalı oyunu şimdi yatırımını nasıl geri kazanacağını düşünmek zorunda.