AP hatasından döndü: Daily 'a uygulanan yasak kalktı

Giriş Tarihi: 17.5.2017 16:47 Güncelleme Tarihi: 17.5.2017 17:54
AP hatasından döndü: Daily Sabah'a uygulanan yasak kalktı

Diplomatik girişimler ve Türkiye dostu siyasilerin attığı adımlar sonrası, (AP) Daily gazetesine uyguladığı dağıtım yasağına son verdi.

'a konuşan bir AP yetkilisi yasağın kaldırıldığını teyit etti. "Gazetenizle beraber Parlamento'ya davet edildiğinizi teyit ederim. Gazetenizin dağıtımına tekrardan başlayacağız."

'lı Hristiyan Demokrat Avrupa Parlementosu (AP) Milletvekili Jeroen Lenaers'ın girişimleri sonrası yasaklanmıştı.

SORUŞTURMA AÇILMIŞTI

Mart ayında, AP vekili Lenaers başkan AP Başkanı Antonio Tajani'ye bir mektup yazarak Daily Sabah'ın AP'ye girişinin yasaklanmasını ve bir soruşturma açılmasını istemişti.

Sabah gazetesini ''nün Hollanda yapılanması' haberinden dolayı gazeteyi nefret yaymakla suçlayan Lenaerrs, FETÖ'nün Hollanda imamı olduğu söylenen Turan Yazır'ın hedef gösterildiğini iddia ediyor. Birçok gurbetçinin Akyazılı Vakfı üzerinden dolandırılması olayına adı karışan Turan Yazır Anakent Belediyesi meclis üyeliğinden istifa etmişti. Hollanda'lı Türkler, 15 Mart seçimlerinde partisinin karlı çıkmasına rağmen, Yazır'ın istifasının sadece mağdur edebiyatı yapıp dikkatlari üzerine çekmek olduğunu söyledi.

ZAMAN GAZETESİ'Nİ SAVUNMUŞTU!

Lenaers'ın daha önce Balyoz davasındaki kumpas soruşturmasında tutuklanan Mehmet Baransu'ya da sahip çıkan açıklamalar yaptığı ortaya çıktı. Mart 2015'te FETÖ'nün kapatılan ne konuşan Lenaers basın özgürlüğünden dem vurup Baransu'nun salıverilmesi gerektiğini isterken, FETÖ kumpasları ve Baransu'nun şüpheli olarak çıktığı davalar hakkında bir yorumda bulunmamış.

Yasakçı vekil aynı zamanda FETÖ'nün kaçak gazetecisi Abdullah Bozkurt'un Daily Sabah hakkındaki mesnetsiz kara propagandasını resmi sosyal medya hesaplarından paylaşıyor.

DAILY SABAH HEDEFE KONULDU!

Daily Sabah'ın da içerisinde bulunduğu bir çok Türk gazetecinin Rotterdam'da maruz kaldığı polis şiddetini görmeyen Hollanda basının amiral gemisi De Telegraaf da karalama kampanyasına destek vererek, alınan skandal kararda rol oynamıştı. AP Başkanı Tajani'ye gönderilen mektubu haberleştiren De Telegraaf gazetesi, Aile Bakanı Fatma Betül Sayan Kaya'nın sınırdışı edilmesi sonrası "Burada patron biziz!" diye bir manşetle çıkmıştı.

DAILY SABAH GENEL YAYIN YÖNETMENİ SERDAR KARAGÖZ KARARI YORUMLADI

Alınan kararı yorumlayan Daily Sabah Genel Yayın Yönetmeni Serdar Karagöz skandal olarak nitelenen yasağın siyasi bir hamle olarak atıldığını belirtti. "AP içerisinde dağıtım yasaklanmıştı. Hollanda ve Fransa seçimleriyle beraber anayasa değişikliği referandum sürecinden geçtik. Bu gelişmelerden sonra yasağın kalktığını görüyoruz."

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
AP hatasından döndü: Daily Sabah'a uygulanan yasak kalktı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN