Brezilya'da siyah hakları örgütü Criloa'nın başlattığı kampanya diğer ülkelere de örnek olacak türden. "Racismo Virtual, Consequencias Reais" (Gerçek Irkçılık, Gerçek Sonuçlar) isimli kampanya kapsamında, Facebook ve Twitter'dan yazılan ırkçı mesajlar dev billboard'lara yazılarak mesajı yazanın kapısının önüne yerleştiriliyor.
Kampanya kapsamında Twitter üzerinden "Pis siyah, ben duş aldım ama seni bilmem" diye yazan bir kişi, ertesi gün Twitter'dan paylaştığı bu mesajını dev bir billboard'da kapısının önünde buldu.
Kampanyanın organizatörü Jurema Werneck, amaçlarının insanların sosyal medyada ırkçı mesajlar atarken bir kez daha düşünmesini sağlamak olduğunu belirtti.
Criola, Twitter ve Facebook'ta ırkçı mesajlar paylaşan kişilerin evini konum belirleme araçları yardımıyla tespit ediyor. Mesajlarda söz konusu kişinin ismi, kişisel bilgileri ve fotoğrafı değil, sadece mesajı yer alıyor.
Melez ve beyazların siyahlara oranla daha fazla olduğu Brezilya'da, siyahlara yönelik ırkçılık sık yaşanan bir sorun.