30
Mart'ta gerçekleştirilecek yerel seçimlere sayılı günler kala adayların sosyal medya karneleri açıklandı. Akademisyenler, kararsız seçmeni etkilemenin son yolunun sanal alemden geçtiğini söyledi. Türkiye'nin 3 büyükşehir belediye başkan adaylarının sosyal medya platformlarını kullanım performanslarını inceleyen Yaşar Üniversitesi akademisyenleri, ABD'li ve Avrupalı politikacıların aksine Türk adayların sosyal medyayı etkin bir biçimde kullanamadıkları sonucuna vardılar. Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ferah Onat, "Henüz kararını verememiş seçmenleri etkilemek için sosyal medya etkin bir yöntem olabilir. Ancak Türkiye'de bunu başarabilen ve sosyal medyada vatandaşla diyalog haline girebilen aday sayısı çok az" dedi. Yaşarlı akademisyen Onat ve Araştırma Görevlisi Cudi Kaan Okmeydan, İstanbul, Ankara ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adaylarının son 1 ayda resmi Twitter hesaplarında gerçekleştirdikleri paylaşımları analiz ettiler. AK Partili adayların, CHP'li ve MHP'li adaylara göre daha çok takipçi sayısına ulaştıklarını belirtti.