Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kavunu fındıkla tüketirseniz...

'da günlük iki öğüne düşen yemek düzeniyle birlikte sindirim sisteminin çalışma şekli değişir ve kabızlık, şişkinlik, hazımsızlık ve gaz problemleri oluşabilir. Bağırsakların daha iyi çalışmasını sağlamak için meyve tüketiminin önemli olduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Şükran Yıldız, Ramazan boyunca tüketilebilecek meyveleri ve faydalarını anlattı.

  • 1
  • 18
Kavunu fındıkla tüketirseniz...
Kavunu fındıkla tüketirseniz...

Sahurda tüketilecek meyve kabızlık sorununu çözmek adına oldukça önemlidir.

  • 2
  • 18
Kavunu fındıkla tüketirseniz...
Kavunu fındıkla tüketirseniz...

Kabızlığı önlemek için sahurda yenilecek olan üç-dört gün kurusu kayısı veya kuru erik yeterli olacaktır ve böylece bir porsiyon daha meyve alarak vücudun ihtiyacı olan üç-dört porsiyon meyve tamamlamış olur.

  • 3
  • 18
Kavunu fındıkla tüketirseniz...
Kavunu fındıkla tüketirseniz...

İftar sofrasına oturulduğunda tüketilen iki-üç adet hurma, bir porsiyon meyve anlamına gelir. Dolayısı ile daha sofradan kalkmadan bir porsiyon meyve zaten tüketilmiş olur. İftardan iki-üç saat sonra tüketilecek bir-iki porsiyon meyve (bir orta boy elma veya bir avuç kiraz veya bir ince dilim karpuz) günlük ihtiyacımız olan vitamin ve posa ihtiyacını karşılamış olur.

  • 4
  • 18
Kavunu fındıkla tüketirseniz...
Kavunu fındıkla tüketirseniz...

Oruç tutarken de üç-dört porsiyon meyve tüketmek mümkün. Önemli olan bu miktarın üstüne çıkmamak veya altına inmemektir. Diğer bir nokta da bu meyvelerin bir anda değil olabildiğince farklı zaman dilimlerine yayılarak tüketilmesi gerektiğidir.

  • 5
  • 18
Kavunu fındıkla tüketirseniz...
Kavunu fındıkla tüketirseniz...

MUZ:

K vitamini, folik asit, potasyum, magnezyum ve çözünebilir lif açısından iyi bir kaynaktır. Muz, tokluk sağlayıcı bir meyve olduğundan ayında tüketimi önerilir. Bir orta boy muz, iki porsiyon meyveye denktir. Oruç açıldıktan sonra tatlı krizlerini engellemek için sağlıklı bir alternatif olarak muz; süt, yulaf ve tarçın birlikte tüketilebilir.

  • 6
  • 18
Kavunu fındıkla tüketirseniz...
Kavunu fındıkla tüketirseniz...

YEŞİL ERİK:

Erik; C ve A vitamini, potasyum, bakır mineralleri, lif açısından iyi bir kaynaktır. İçeriğindeki lifler sayesinde bağırsak hareketlerinin düzenlenmesini sağlar. Tüketim şekli olarak genelde tuzlanıp yenen eriği özellikle ayında bu şekilde tüketmek aşırı susamaya neden olabileceğinden dikkat edilmelidir. Kalorisi düşük bir meyve olduğundan 15-20 adet yeşil eriğin bir porsiyon meyve yerine yenmesi kilo kontrolü açısından önemlidir.

  • 7
  • 18
Kavunu fındıkla tüketirseniz...
Kavunu fındıkla tüketirseniz...

ŞEFTALİ:

A ve C vitamini, potasyum ve lif içeriği yüksek bir meyvedir. Tok tutması sebebiyle kabuğu ile beraber tüketilmelidir. Bir orta boy şeftali, bir porsiyon meyve yerine tüketilebilir. İyi yıkanmış olması koşuluyla kabuğuyla tüketilmesi tokluk sağlama açısından faydalı olur.

BİZE ULAŞIN