Uykusuzluğa sebep olan etkenler

  • 1
  • 15
Uykusuzluğa sebep olan etkenler
Uykusuzluğa sebep olan etkenler

Düzensiz yaşamak, kafeinli ve alkollü içecekler tüketmek, uyanmak için uygun olmayan saatlerde alarmla uyanmak biyolojik saatimizi etkileyebiliyor.

  • 2
  • 15
Uykusuzluğa sebep olan etkenler
Uykusuzluğa sebep olan etkenler

İşte yaşınıza göre ideal uyku saatiniz

Yaşa göre ortalama ideal uyku saatleri şöyle belirtiliyor: 3 aylığa kadar yeni doğan bir bebeğin her gün 14 ila 17 saat uyuması gerekirken, bu rakamlar 12 ila 18 arasında değişiklik gösterebiliyor.

4 aylıktan 11 aylığa kadar olan bebeklerin 12 ila 15 saat arası uyuması gerekiyor. 1-2 yaş aralığındaki yürümeye yeni başlayan çocukların 11-14 saat uyumaları tavsiye ediliyor. 3 ila 5 yaş grubundaki okula henüz başlamayan çocuklar için günde 10-13 saat uyku sağlıklı kabul ediliyor.

Okul dönemine giren 6-13 yaş aralığındaki çocukların 9 ila 11 saat arası uyuması gerekiyor. 14 -17 yaş aralığı için tavsiye edilen uyku süresi ise 8 ila 10 saat.

Ergenlik döneminin sona erip yetişkinlik döneminin başladığı 18 yaşından 64 yaşına kadar olan yaş aralığındakiler için 7-9 saat ideal uyku süresi olarak kabul edilirken, 65 yaşını geçenlerin 7 ila 8 saat uyuması öneriliyor.

  • 3
  • 15
Uykusuzluğa sebep olan etkenler
Uykusuzluğa sebep olan etkenler

Uyku apnesinin şiddeti bu mevsimde artıyor

Uyku apnesinin, gece uykusunda 10 saniye veya daha fazla süreyle nefesin kesilmesi olduğunu belirten uzmanlar, bu duruma horlamanın da eşlik ettiğini söyledi.

Uyku apnesi hastalığının derin uykuya geçişi engellediğini söyleyen uzmanlar, "Kişi kendini uykusunu alamamış ve yorgun hissediyor. Bu yorgunluk gün boyunca devam ediyor. Performans ve dikkat eksikliğine sebep oluyor" dedi.

  • 4
  • 15
Uykusuzluğa sebep olan etkenler
Uykusuzluğa sebep olan etkenler

Uyku bozukluğu unutkanlığa yol açıyor

ABD'de yapılan bir araştırmada, elektriksel akım verilerek uyku bütünlüğü bozulan farelerde, nesneleri tanıma yetisinin bozulduğu belirlendi.

Nöroloji Uzmanı Dr. Gamze Eroğlu Arığ, yaptığı açıklamada, unutkanlığın birçok kişinin yaşadığı bir sorun olduğunu ve modern yaşamla birlikte gençler arasında da yaygınlık göstermeye başladığını söyledi.

  • 5
  • 15
Uykusuzluğa sebep olan etkenler
Uykusuzluğa sebep olan etkenler

Mevsim geçişleri uyku düzenini bozabilir

Uzun ve sıcak yaz günleri yerini yavaş yavaş güneşsiz ve erken kararan havaya bırakıyor. Mevsim geçişleri uyku düzenini bozabilir.

  • 6
  • 15
Uykusuzluğa sebep olan etkenler
Uykusuzluğa sebep olan etkenler

Berkeley Kaliforniya Üniversitesi bilim insanlarına göre yeterli uyku yaşlı insanların belleğini güçlendiriyor.

Derin uyku sırasında günlük anılar yavaş beyin dalgaları tarafından belleğe işleniyor. Beyin fonksiyonları, uyku bozukluğu ve bellek kaybı arasındaki disfonksiyonel ilişkiyi keşfettik diyor uyku araştırmacısı Matthew Walker: "Derin uyku evresini sağlıklı bir şekilde yaşayan genç insanlar, bilgileri ve olayları geceleri kurtarıyorlar." Fakat yaşlı insanlar da iyi bir gece uykusuyla belleklerini çalıştırabilirler. Bilim insanlarına göre yaşlılıkta yaşanan uykusuzluk, anıların beyinde depolanmasını engelliyor.

  • 7
  • 15
Uykusuzluğa sebep olan etkenler
Uykusuzluğa sebep olan etkenler

Gıda çeşitliliği uyku süresini etkiliyor

Bilim adamları, beslenme çeşitliliğinin en fazla normal uyuyanlarda, en az ise çok az uyuyanlarda olduğu sonucuna ulaştı.

BİZE ULAŞIN