Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MERT VİDİNLİ

Dijıtal kültürüyle hava atanlar!

Şu sıralar en çok hangi kelime dilimizde? Tabii ki spoiler! Özellikle çokça dizi film izleyenlerin lugatına hızla yerleşmiş. Kelime, özellikle bu hafta reyting yaptı. 'Game of Thrones'un final sezonu geçtiğimiz günlerde yayınlanınca; sosyal medyada ve arkadaş ortamlarında 'Aman tatlım sakın spoiler verme' diyen çok kişi oldu. Peki bu kelime neden popüler oldu? İlk sebebi; yabancı dizilerin dijital platformlardaki sayısının artması, internet sitelerinin birçok yapımı sinema salonlarına gelmeden önden yayınlaması ve forum ve sözlüklerin sayısının artması. Günümüz dijital kültür dönemi olduğu için sanırım birçoğumuz ne kadar bilgi sahibi olduğumuzu göstermek için spoiler vermeyi seviyoruz. Yakında okullarda dijital kültür dersleri verilirse şaşırmayın.

İyi ki varsınız, iyi ki yanımdasınız!

Bugüne kadar doğum günü partisi yapmayı sevmeyen ben, bu 15 Nisan'da arkadaşlarımla toplanıp La Boom üstü Gizli Kalsın yaptık. Bu yıl en çok kimlerle beraberdim, yılı en çok kimlerle geçirdim, en çok kimlerle telefon trafiğindeydim; işte o arkadaşlarımı topladım. Teşekkür amaçlıydı aslında her şey. Çünkü zaman içinde hayatımızdaki insanlar da değişiyor. Onlarca yıllık arkadaşınız bugününüze gelirken size eşlik etmiştir ama bugün yanınızda kimler var bir ona bakın. Bozulup kızanlar olduysa affola ama yaş aldıkça şunu fark ediyoruz; insan da, çevresi de, arkadaşlıkları da değişiyor. 2018'deki tüm emeğiniz için teşekkürler.

Klasiklerden sıkılanlara alternatif mekan önerisi
Korna sesinden kurtulduğumuz, darbukac, çiçekçi tacizinden arındığımız bir Nişantaşı meyhanemiz oldu, oh be. Abdi İpekçi Caddesi'ndeki Glens'in üst katındaki Tiraje şu sıralar en çok da sosyal medya fenomenlerinin tercihi. Fonda nostaljik Türkçe şarkıların yer aldığı mekanın en sevileni bademli kokoreç. İzmirliler bu leziz yemeğe atom diyormuş. Muhammara, babaganuş gibi klasikler şef Bahadır Abul tarafından farklı yorumlanmış. Siz de benim gibi klasik meyhanelerden sıkıldıysanız, iyi bir alternatif olabilir.

Para kazanma festivali
Coachella Müzik Festivali'nin ilk haftası geride kaldı. Bu zamana kadar festival sosyal medyada stil anlamında dikkat çekerken, bu yıl birçok ünlü sınıfta kaldı. Bakınız bizim festival kızımız Şeyma Subaşı bile bu sene oraya gitmedi. 'Coachella artık çok out bebeğim' tavrındaydı. Festivale giden arkadaşlarım, sahneye çıkan ünlülerin ses sitemlerinde teknik olarak aksaklıklar yaşandığını söyledi. Bizim topraklarımızda teknik aksaklıklara alışkınız, kulağımız sağır olsa da aldırış etmeyiz. Ama tabii festival Amerika topraklarında olunca çok eleştiri aldı. Peki Bella-Gigi Hadid'ler, Emrata'lar, Instagram'ın bebekleri, modelleri, fenomen kızları bu festivale gerçekten eğlenmek için mi yoksa para kazanmak için mi gitti? Gelin doğruyu öğrenin; para kazanmak için. Bir kısmı fastfood, bir kısmı da kozmetik markaları ile iş birliği yapmış. En komiği, Gigi'nin elinde patates kızartması ile verdiği pozlar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA