ABD'yi sollayarak dünyanın en büyük otomotiv pazarı unvanını ele geçiren Çin'de, yılın ilk çeyreğinde otomobil satışları geriledi. Toplam otomotiv pazarı yüzde 3.4, binek otomobil satışları ise yüzde 1.3 düşüş yaşandı. Lüks otomobil satışları ise pazardaki düşüşten etkilenmedi, yüzde 36.7 gibi yüksek oranda arttı. Yılın ilk çeyreğinde 130 bin 416 adet lüks otomobil satıldı. Bu dönemde pazarda satılan 10 otomobilden 4'ü lüks oldu. Alman lüks otomobil markası BMW, en büyük pazarı haline Çin'de ilk üç ayda 80 bin adet otomobil satışı gerçekleştirdi. BMW'nin satışları yüzde 36.8 arttı. En dikkat çekici gelişme ise Audi'den geldi. Audi'nin satışları yüzde 405 artışla 90 bin adete yükseldi. Çin'deki potansiyeli gören bir başka lüks marka Mercedes Benz'in satışları ise yüzde 24'te kaldı. Marka, 2015'e kadar Çin'in en büyük pazarı olmasını hedefliyor. ABD ve Avrupa'ya göre Çin'de lüks otomobil sahipliği oldukça düşük. Ama büyük bir potansiyel var. Çin'de zenginlerin sayısı her geçen yıl artıyor. Lüks oto satın alabilecek tüketici sayısının 5 yıl içinde 40 milyondan 160 milyona yükseleceği tahminleri yapılıyor. Bu tahminlere göre, Çin'de lüks otomobil satışları gelecek 10 yıl içinde hızla büyümeye devam edecek.