Sağlıklı kalmak ve kilo vermek için 5 önemli kural

Giriş Tarihi: 5.7.2013 14:30

“Az yemenize rağmen yağlanıyor ve bu yağlar göbek bölgesinde birikiyorsa kesin insüline baktırın!”

A Haber'de Özlem Denizmen'in sunduğu Para Durumu programına beslenme uzmanı ve diyetisyen Dilara Koçak konuk oldu.

Programda sağlıklı kalma ve kilo vermenin yollarını anlatan Koçak, önemli tavsiyelerde bulundu.

İşte ünlü diyetisyenden sağlıklı kalma ve kilo vermenin 5 önemli kuralı;

1- Öncelikle her şeyden az yemek lazım. Yediğinizi azaltın.

2- Hareket edin. Herkes mazeret yaratmadan kendi zamanını yaratabilir.

3- Mevsiminde beslenin. Yazın bol olan sebzeleri mesela domatesi bol miktarda alıp, derin dondurucuya kaldırıp kendi salçamızı, kendi domates püremizi kendimiz yapabiliriz. Hem ekonomik hem daha sağlıklı.

4- Yasak koymuyoruz. Diyet psikolojisi çok önemli. Çünkü genelde fizyolojik değil psikolojik açlık var. O yüzden bir yeme günlüğü tutarak yediklerinizin yanı sıra duygularınızı da yazın. Ne zaman acıktığınıza dikkat edin. Gerçekten aç mısınız ya da sinirli misiniz, mutsuz musunuz, yalnız mısınız? Neden yiyorsunuz?

5- Sağlık muayenelerinizi mutlaka yaptırın. Bazı yemeler hormonlardan kaynaklanıyor olabilir. Mesela canınız tatlı çektiğinde kan şekeriniz düşüyor ve bunun da sebebi insülin hormonundaki bir bozukluk olabilir. Dolayısıyla açlık kan şekeri, bazal insülin yani insülin hormonu ve homa (insülin direnci) testlerini yaptırmanız gerekiyor. Ayrıca az yemenize rağmen yağlanıyorsanız ve bu yağlar göbek bölgesinde birikiyorsa kesin insüline baktırın.

Dilara Koçak bodybank adlı girişiminden de söz ederek vücuda yatırımı öğrettiğini ve kazandıran besinlerin meyve, sebze, zeytinyağı, badem, ceviz, doğal beslenme olduğunu, kaybettiren gıdaların ise doymuş yağ, rafine gıdalar, aşırı kızartma ve kavurma ve aşırı şeker tüketimi olduğunu belirtti.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Sağlıklı kalmak ve kilo vermek için 5 önemli kural
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN