Internetin ve online reklamcılığın tüketici yaklaşımlarını hızla değiştirdiği günümüzde, Microsoft Türkiye ofisi Avrupa Interaktif Reklamcılık Birliği (European Interactive Advertising Association / EIAA) toplantısına ev sahipliği yaptı. 27 Nisan 2010 Salı günü Microsoft Türkiye merkezinde gerçekleşen toplantıya
EIAA Başkanı Alison Fennah ile Microsoft Türkiye Tüketici & İnternet Servisleri Genel Müdürü Ebru Çapa başta olmak üzere, pek çok yerli ve yabancı konuk katıldı.
Toplantıda, telefonla görüşme ve online anket yöntemleri kullanılarak Avrupa çapında 23.500 katılımcı ile gerçekleştirilen Mediascope Europe 2010 araştırmasının Türkiye sonuçları açıklandı. Araştırma genişbant kullanımında ve kablosuz internet erişiminde Avrupa'dan daha iyi konumda olduğumuzu gösterirken, internete erişim açısından da Türkler Avrupalılara oranla daha aktif bir tüketici topluluğu oluşturuyor.
İlk kez Avrupa genelinde 10 ülkede 2004 yılında düzenlenen Mediascope Europe araştırması, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya, Belçika, Hollanda, Danimarka, Norveç, İsveç, Polonya, Portekiz, Rusya, İsviçre ve Türkiye'de internet'in yanı sıra, radyo, TV, mobil, dergi ve gazete gibi mecraların tüketimini ve tüketim alışkanlıklarındaki değişim trendlerini gözler önüne seriyor.
İşte Türkiye'de internet kullanımına ilişkin çarpıcı bilgiler: