İngiltere'den de geçen yıl 2 milyon 673 bin 605 turist Türkiye'yi ziyaret ederken, bu yılın altı aylık döneminde 966 bin 690 kişi geldi. Deniz, kültür, golf, yat, şehir ve sağlık turizmi için Türkiye'yi seçen İngilizler, geçen yıl tatillerini sırasıyla Muğla, İstanbul, Antalya, Kapadokya ve diğer destinasyonlarda yaptı.
En az bütçenin ayrıldığı üç ülkeden biri olan Makedonya'dan ise geçen yıl 115 bin 541, Mısır'dan 61 bin 560, Bosna Hersek'ten 47 bin 361 turist gelirken, yılın ilk yarısında Makedonya'dan 38 bin 786, Mısır'dan 30 bin 41 ve Bosna Hersek'ten 24 bin 400 kişi Türkiye'yi ziyaret etti.
HEDEF, TÜRKİYE'NİN İMAJININ GELİŞTİRİLMESİ
Kültür ve Turizm Bakanlığı 2012 yılı reklam kampanyaları şartnamesi iletişim ve pazarlama stratejisinde, hedefin, başta seyahat kararlarının alındığı ve seyahat rezervasyonlarının yapıldığı dönemler olmak üzere yıl genelinde, Türkiye'nin turistik tanıtımının destinasyon odaklı biçimde yapılarak, Türkiye imajının geliştirilmesi olduğu belirtildi.
Hedef tüketici profilinin ise eğitim ve gelir seviyesi orta ve üzeri, çevreye duyarlı, marka bilinci yüksek, paket tatil turlarından çok özel ilgiye yönelik turizm çeşitleriyle ilgilenen, aktiviteler ve başka kültürlere merak duyan, seyahat sıklığı yüksek kişiler olduğu bildirildi.
Pazarlama hedefleri, ''Türkiye'nin pazar payının ana pazarlar ve gelişmekte olan pazarlarda artırılması, olgun pazarlarda korunması, Türkiye'ye gelen üst gelir grubu ziyaretçi payının artırılması, kişi başı harcama ve kalış sürelerinin artırılması, turizm talebinin 12 aya yayılması, kültür, golf, kış, kongre, yatçılık, şehir, gençlik, sağlık ve ekoturizm gibi turizm çeşitlerine yönelik talebin artırılması, turizmin bölgelere dengeli dağılımının sağlanması'' olarak ortaya kondu.
İletişim hedeflerinin ise ''Türkiye'nin dünya turizm pazarındaki imajının güçlendirilerek köklü kültürel mirasa sahip, farklı yaşam tarzı ve eşsiz seyahat deneyimi sunan modern bir ülke olarak konumlandırılması'' olduğu kaydedildi. İletişim stratejisi ise şöyle açıklandı:
''Tanıtımlarda Türkiye'nin sunduğu yaşam tarzı ve seyahat deneyiminin gerçekçi ve çarpıcı biçimde aktarılması, deniz-kum-güneşten farklı seyahat motivasyonlarına da odaklanılarak ürün çeşitliliğinin vurgulanması ve destinasyon odaklı tanıtım yapılması, başta İstanbul olmak üzere İzmir, Kapadokya ve Nemrut gibi destinasyonların kısa tatiller için önemli alternatif olarak konumlandırılması, Türkiye'deki uluslararası sportif, kültürel, sanatsal etkinliklerin tanıtımı için çalışmalar yapılması.''
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Roma'da yapılacak ihale için firmaların tekliflerini 29 Eylül mesai bitimine kadar bir paket halinde Roma Kültür ve Tanıtma Müşavirliğine ulaşacak şekilde elden veya özel ulak yoluyla usulüne uygun hazırlanmış olarak teslim edilmesini istedi.