Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Önceki gün 'nın Ereğli ilçesinde bir kamyonun çarptığı bisiklet sürücüsü Osman Gök (58) hayatını kaybetti.
Bisiklet kazalarına her geçen gün bir yenisi ekleniyor. 2018- 2019 yıllarında 238 bisiklet sürücüsü hayatını kaybetti. Son bir ayda ise sekiz ilde ikisi çocuk ve ikisi yabancı uyruklu olmak üzere dokuz bisiklet sürücüsü daha hayatını kaybetti. Bisikletlilerden birine TIR, üçüne kamyon, birine midibüs, dördüne otomobil çarptı.

Bu kazaların en büyük nedeni eğitimsizlik. Kamyon ve TIR sürücüleri başta olmak üzere kullanıcıları, genelde bisikleti bir ulaşım aracı görmüyorlar, önemsemiyorlar. Bu yüzden sürücülerde yolun sağına bakma refleksi düşük. Ayrıca motorlu araç sürücülerinde 'Bisiklet kaldırımdan gider' algısı var. Sırf bisiklet sürücülerine gıcıklık olsun diye direksiyon kıran, onları sıkıştıran sürücüler bile var.
Halbuki bisiklet, modern çağın en sağlıklı, en çevreci, en ekonomik aracı. Doğayı kirletmiyor, trafiği azaltıyor, insanların daha sağlıklı yaşamalarını sağlıyor vs.; bisikletin faydaları saymakla bitmez.
Dünyada bisiklet kullanımı çok yaygın. Bizde de yeni yeni ulaşım aracı olarak görülmeye başlandı. Özellikle pandemi sürecinde insanlar toplu taşıma kullanmamak için bisiklet aldılar, bisiklet stokları eridi!

KAMPANYA YAPILMALI
Son dönemde bisiklet yolu yapımına hız verildi. Örneğin Konya, 550 kilometrelik bisiklet yoluyla 'tan sonra dünyanın en uzun bisiklet yoluna sahip ikinci şehri. Ülkemizde 25 milyon kişinin bisiklete bindiği tahmin ediliyor ama hâlâ bisiklet yolumuz az. Bisiklet kazalarını önlemek için öncelikle bisikletin kent içi ulaşımda ihtiyaç duyduğu altyapıyı sağlamalıyız. 'Bisiklet kaldırımda sürülür' algısını ortadan kaldırmak için yol kenarlarında bir bölüm ayrılmalı. Çok dar olan yollarda 'Bisikletle yolu paylaş' tabelalarına daha çok ihtiyaç var. Sadece kent içi değil, kent dışında da bisikletlerin ulaşımın bir parçası olması için kamuoyu kampanyalarıyla farkındalık yaratılmalı.

Restorasyon faciası
'nın Palencia kentindeki 1919 yılından kalma koruma altındaki bir binanın cephesinde bulunan ve hava şartlarından etkilenen tarihi bir heykelin restorasyon girişimi garip bir şekilde bitti.
Restorasyonun ardından eski halinden eser kalmayan heykel, alay konusu oldu. Heykelin yeni halini 'a benzetenler haklı galiba. Acaba bu restorasyon faciası nasıl meydana geldi? Restorasyonu yapan kişi resmen kadın heykelin gözlerini çıkarıp yerine iki tane ağız yapmış. Kasıtlı yapılmış olabilir mi acaba?

Fırsatçılara göz açtırmayın!
Ticaret Bakanlığı, genelinde marketler, pazar yerleri ve toptancılarda arztalep dengesiyle uyuşmayan fiyat artışlarını tespit etmek amacıyla denetimlerini artırdı. 208 firmaya, toplam 6 milyon 870 bin lira idari para cezası kesildi. 'nca yürütülen denetimler neticesinde de 303 firma ve kişi hakkında toplam 13,3 milyon lira idari para cezası uygulandı.

YENİ TAKTİK
Bu denetimler artarak devam etmeli, çünkü her türlü krizi fırsat bilip fahiş fiyat artışları yapan birçok firma ve esnaf var. Yeni taktikleri ise ürünlere her ay küçük küçük zam yapmak ve ürünün miktarını küçültmek. Özellikle büyük market zincirleri daha sıkı denetlenmeli. Market zincirlerinin bir şubesine kesilen ceza, diğer şubeler için de geçerli olmalı. Fahiş fiyat artışı genelde aynı anda tüm şubelerde yapılıyor. Akla mantığa sığmayan zamlar yapılıyor. En önemlisi cezalar artırılmalı, caydırıcı olmalı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA