İstanbul'da E-5 Karayolu'nun Zincirlikuyu ile Avcılar arasındaki bölüm nano teknolojiyle üretilen yeni bir asfaltla kaplanıyor. Bu asfaltın en önemli özelliği normal asfalttan hem dayanıklı hem de sessiz olması. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, üç katmandan oluşan bu asfaltın Formula 1 pistlerinde kullanılan asfalttan bile daha dayanıklı olduğunu ve 15 yıla kadar bozulmayacağını öne sürüyor. Ayrıca, araçların bu özel yapım asfaltta daha sessiz ilerlediğini belirterek, 10 desibele kadar gürültü kirliliğinin azaldığını belirtiyor.
Umarım, bu asfalt sadece E-5'te değil. Türkiye'nin dört bir yanında kullanılır. Delik deşik yollarda, trafik güvenliğimizi tehlikeye atarak seyahat etmek zorunda kalmayız.
Yeni asfalta Türk sürücülerden çok Japonlar sevinecek. Türkiye'nin karayollarını Afrika ülkelerinden bile kötü bulan Japon otomotivciler artık Türkiye'ye özel araçlar üretmek zorunda kalmayacaklar.

Karayolları inceleniyor
Özellikle Japon Toyota bundan 15 yıl önce Türkiye karayollarını inceleyip ve otomobillerde Türkiye'ye özel değişiklikler yaptı. Toyota'nın en büyük problemlerinden biri zemin nedeniyle ortaya çıkan yol sesiydi. Bu yüzden normalden fazla ses yapan lastikleri, Türkiye yollarına uygun geliştirilen sessiz lastiklerle değiştirildi. Aracın altını vurmasını önlemek için otomobillerin yerden yüksekliği yeniden ayarlandı. Bazı modellerinde sunroof'lu ya da cam tavanlı araçları satmadı. Bunun nedeni, bozuk yollar nedeniyle sunroof'un arızalanma ve gürültü yapma olasılığı. Toyota bugün hâlâ karayollarını incelemeye devam ediyor. Toyota Motor Avrupa Ar-Ge'den Sorumlu Başkan Yardımcısı Katsumata, geçenlerde yolların eskisine göre daha iyi olmasına rağmen her yıl test yaptıklarını söylemişti.
Yol deyip geçmemek lazım. Sanırım başta Toyota olmak üzere otomotivciler, bundan sonra Türkiye'nin yollarını düşünmek zorunda kalmayacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN