Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Uluslararası sanat ve kültür festivali Istancool, uluslararası kamuoyunda 95 milyon kişiye ulaştı. Festivalin düzenleyicisi İstanbul'74 ajansı, festival ihracı için teklif almaya başladı

Son dönemde turizm, kültür ve sanat merkezi haline gelen İstanbul geçtiğimiz ay Türkiye'nin ilk ve tek uluslararası sanat ve kültür festivali Istancool'a ev sahipliği yaptı. Kültür Bakanlığı'nın da desteklediği festival, uluslararası sanatçı, yayıncı, yazar, yönetmen, tasarımcı, oyuncu, müzisyen, mimar ve moda tasarımcılarını, Türkiye'deki meslektaşları ile buluşturarak kültürel bir alışverişin sağlanmasını amaçlıyor. Festivalin düzenleyicisi, İstanbul'74 ajansının sahibi Demet Müftüoğlu Eşeli ile bir araya gelerek organizasyonun katkısını sorduk.

Festival Türkiye'ye ne kazandırdı?
- Festivalin bu yılki katılımcıları arasında fotoğrafçı, Ted Prize ödüllü JR ile yaptığı sanatla şehir hayatının belgeselcisi kabul edilen Jose Parla da vardı. İstanbul'74'ün küratörlüğünde İstanbul'da özel bir proje gerçekleştirecek. Ülkemizde de önemli sayıda takipçileri olan JR ve Jose Parla, Wrinkles of the City'deki bakış açılarıyla, ama bu kez, şehrin benzersiz dinamiklerini göz önünde tutarak sadece İstanbul'a özel bir proje gerçekleştirecek. Festival sırasında birçok panel ve workshop yapılıyor.

Size yurtdışından teklif olduğunu duyduk. Doğru mu?
- Evet... İspanya'da bir hazırlık var. Orada yapabilirler diye duyduk. Brezilya'dan bir grup "bu festivali nasıl birlikte yapabiliriz" diye bizi aradı. Brezilya'da bu işi yapamayız diye reddettim. Yakında festival ihraç etmeye başlayabiliriz.

2015'TE OLİVER STONE GELİYOR

Önümüzdeki yıl İstancool'un sürprizi nedir?
- Seneye Oliver Stone gelecek. Bu yıl olmadı. Kendisi de biz de çok heyecanlıyız.

Türkiye'de kültür- sanat-ekonomi üçgenini özetler misiniz?
- Londra, Paris ve New York'un yakınına daha yaklaşamadık. Esasında bir yere geldik ama o boyutta olamadık. Bir şeyler de çok iyi gidiyor. Örneğin Kültür Bakanlığı en başından beri bizi destekliyor. Yola çıktığımızda hiçbir özel şirket bu festivalin önemini algılayamadı, ama kamu bunu algıladı.

FESTİVAL TÜRKİYE'YE NE KAZANDIRDI?
Festival bugüne kadar uluslararası kamuoyunda yaklaşık 95 milyon kişiye ulaştı. Uluslararası medyada, İstanbul için toplamda 1 milyon 250 bin doların üzerinde reklama eşdeğer tanıtım gerçekleşti.

2010 yılından itibaren festivale, uluslararası bilinirliği ve etkinliği olan 250'den fazla kişi katıldı.

2011'de dünyaca ünlü müzisyen Courtney Love'ın, Gala Gecesi'nde gerçekleştirdiği canlı performans, festivalin ulusal ve uluslararası etki alanına büyük katkı sağladı.

2012'de Mario Sorrenti, W dergisi için İstanbul'un ön planda olduğu "Young Turks" isimli bir fotoğraf çekimi yaptı. 80 bin dolarlık reklam yatırımına eşdeğer bir tanıtım gerçekleştirildi.

Dünyaca ünlü moda fotoğrafçısı Mario Testino, Kate Moss ile beraber İstanbul'da bir fotoğraf çekimi yaptı. Çekim, Amerikan Vogue'un aralık sayısında 12 sayfa olarak yer aldı. 1.9 milyon dolar değerinde bir tanıtım oldu.
Ünlü moda fotoğrafçısı Tim Walker, W Magazine ile Kapadokya'da fotoğraf çekimi için anlaştı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN