Türkiye'nin en iyi haber sitesi
TİMUR SIRT

Teknolojide “Organize Girişim” dönemi

Organize Sanayi Bölgeleri ezbere iş yapmaktan kurtaracak teknoloji girişimlerine kapıları açıyor. Sadece teknoloji odaklı olanlar değil, akıllı cihazlar, 3 boyutlu yazıcılar, sensörler, robotlar Endüstri 4.0 çözümleri yeni nesil üretimin kapısını açtı

Usta çırak geleneğiyle öğrenen, üretimle işini büyüten Organize Sanayi Bölgeleri (OSB) yeni bir geleceğe adım atıyor. Üniversiteler ve girişimcilerle işbirliği yaparak ezberleri bozuyor. Teknoloji odaklı OSB'ler dışında her sektör teknolojiyi kullanmak zorunda. Hatta deneyim kazanma yöntemlerini de geliştirmek zorunda. Fabrikalarda kullanılan forkliftler robota dönüşüyor. Üretim 3 boyutlu (3D) yazıcılarla prototip aşamasını daha kolay geçmeye başladı. Üniversitenin bilgisi ve girişimci programları ile usta çırak ilişkisinin deneyimini birleştiren OSB'ler fark yaratmaya başladı. Şimdi girişimcilerle işbirliği yapan OSB'ler yeni teknolojilere daha kolay uyum sağlıyor. Akıllı cihazların üretiminde kullanılan sensörler, nesnelerin interneti teknolojisini destekleyen ağa bağlı cihazlar küçük sanayicilerin çalışmalarını değiştirdi.

İNTERNETSİZ OSB OLMAZ
Hızlı internet bağlantısı konusunda OSB'lerin talepleri sürekli yukarı çıkıyor. Sadece fiber altyapısı değil, 4.5G konusunda da yatırım bekliyorlar. İnternet sadece müşteriye veya tedarikçiye ulaşma değil, üretim ve tasarımın da bir parçası olmaya başladı. Bu yüzden öğrenme süreci de değişiyor. Artık sosyal medya yetenekleri de konuşulmaya başladı. Örneğin, Instagram sayfası olmayan mobilya üreticisi neredeyse kalmadı. Mobilya ağırlıklı çalışan OSB'ler Facebook ve Instagram gibi sosyal medya üzerinden etkinlikler düzenliyor. Yani mobil ortamda reklam, pazarlama ve satış faliyetleri önem kazanıyor.

KULLANIM KLAVUZLARI YOUTUBE'A
Geliştirilen ürün veya servisler biraz karmaşık bir kurulumu varsa, video en iyi anlatım yolu. Sonuçta kendi kendine kurulum ve kullanım klavuzu işlemleri için video paylaşım siteleri ön plana çıkıyor. Bu konuda profesyonel destek alan kurumlar yeni çalışmalar yapıyor. Çekimlerde kullanılan profesyonel ortam artık firmaların kalite algısını da değiştiriyor. Yeni teknolojilere uyum ve internet üzerinden iş yapma alışkanlığı OSB'lerin başarısını doğrudan etkiliyor. Yine sohbet robotları, fabrikalarda üretim merkezlerinde kullanılan robotların sayısı artmak zorunda. Yani otomasyon dönemine uyum sağlamak yeterli olmuyor. Artık rekabet Endüstri 4.0 standartları üzerinden yapılıyor.

PROTOTİPLER YAZICIDAN
Müşteriye hızlı ve kolay bir tasarım örneği (prototip) sunmak isteyen kurumlarda 3 boyutlu yazıcı kullanma alışkanlığı artıyor. Üstelik 3 boyutlu yazıcılar üretimin kaderini değiştirmeye hazır. Bu alışkanlık OSB'lere bile taşınıyor. Hatta kendi yazıcısını geliştirenlere bile rastlamak mümkün. Ancak bu tür cihazları tasarlamak değil, ekosistemin parçalarını oluşturmak zor. Sonuçta bu tasarımların hayata geçmesini sağlayan sarf malzemelerinden çok tasarım havuzunda bulunan uygulama sayısı.
Yeni fikirlere Ankara OSB'den tam destek
Türkiye'nin en köklü teknik üniversiteleri arasında yer alan ODTÜ (Ortadoğu Teknik Üniversitesi) Teknokent tarafından düzenlenen Yeni Fikirler Yeni İşler girişimci etkinliğinin 2005 yılından bu yana destekçisi olan Ankara OSTİM her yıl destekledikleri projeye 25 bin TL ödül veriyor. 3D TEKNOLOJİ'ye ödül veren OSTİM yetkilileri değişen saniyideki yeniliklere girişimcilerin teknoloji yetenekleriyle uyum sağlıyor.

BÜYÜKLERE DEĞİL HERKESE SOHBET ROBOTU
Teknolojinin akıl almaz hızına karşılık, pratik ve kullanıcıların hayatlarını kolaylaştıran yenilikler firmalara da rekabet avantajı sağlıyor. RehberBot'un kullanım istatistiklerine bakıldığında rekabetin çok yoğun olduğu bir ortamda farklı sektörlerdeki kullanıcıların dijital ortamdaki hayatlarını kolaylaştırdığını söyleyebiliriz. RehberBot'un kullanım verilerine göre, RehberBot'la konuşan kullanıcıların yüzde 71'i RehberBot'u "firma arama", yüzde 24'ü ''firma ekleme'' için kullanıyor. En çok arananlar ise market, tesisatçı, su gibi lokasyonu önemli olan işletmeler. Verilere demografik olarak bakıldığında ise RehberBot'u kullananların yüzde 62'si erkek, yüzde 38'i kadın. Kullanıcıların yüzde 62'si RehberBot ile Türkçe konuşurken yüzde 20'si İngilizce, yüzde 18 ise diğer diller ile iletişim kuruyor. 890 binden fazla firmanın yer aldığı YellowPages.com.tr üzerinden mesaj gönder butonundan ya da Facebook Messenger ile Yellow Pages Türkiye hesabından ulaşılabilinen RehberBot ile kullanıcılar rehberde firma arayabiliyor ya da rehbere firma ekleyebiliyorlar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA