Tüm
dünyada olduğu gibi Türkiye'de de etkisini her geçen gün arttıran sosyal medya İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde ders geçme kriteri oldu.Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri "yaratıcılık" dersi kapsamında kendilerine verilen projeleri internette paylaşıyor. Projenin başarısını ve alacakları notu ise öğrencilerin sosyal medyada gösterdiği etki belirliyor. Öğrenciler, sosyal paylaşım sitesi Facebook'ta kurdukları grupta hazırladıkları afiş ve reklam filmlerini yayınlıyor. Ders geçme barajı ise notla değil, facebook üzerindeki beğenilme ve paylaşım sayısıyla belirleniyor. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nün yaklaşık 60 öğrencisi yaratıcılık dersinde sosyal medyanın gücünü yaşayarak öğrenme fırsatı buldu. Projelerini kurdukları gruplarda paylaşan öğrenciler, notlarını yine de takipçilerinden alıyor. Yeterli beğenilme sayısına ulaşamayan öğrencilerin projeleri ise değerlendirmeye alınmıyor. Dersin öğrencilerin sosyal medyanın önemini kavramaları açısından başarılı olduğunu belirten İzmir Ekonomi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Tansu Mansur Gülaydın, öğrencilerin derse büyük ilgi duyduğunu söyledi. Mansur Gülaydın, "Öğrencilere yaratıcılık dersinde kavramsal düşünmeyi öğretebiliyoruz. Yaratıcılıklarını geliştirirken, kaç kişilik bir kitleye ulaştıklarını kendileri görebiliyor"diye konuştu.