İnşaat mühendisi Levent Bendeş, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın hazırladığı ve 1 Haziran tarihi itibariyle yürürlüğe giren Yönetmeliğin İzmir'de çeşitli sorunlara neden olduğunu söyledi. Daha önce İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin hazırladığı yönetmeliklere de çeşitli itirazlarda bulunduklarını hatırlatan Bendeş, "Yeni yönetmelik nedeniyle adeta yağmurdan kaçarken doluya tutulduk. Belediyenin önceki yönetmeliği yeni yönetmeliğe göre daha iyiydi. Özellikle anlaşılamaması nedeniyle belediyeler imar durumu vermekte zorlanmaya, dosyalar birikmeye başladı" dedi. Yönetmelik geçmişinin 1985 yılına dayandığını ve 2002 yılında Büyükşehir'in kendi yönetmeliğini yapması sonrasında inşaat sektörünün İzmir'de önemli adımlar attığını ifade eden Bendeş, öszlerini şöyle sürdürdü:
"HAK KAYBI OLMASIN"
"Bu yönetmelik binaların küçülmesine neden oldu. Mesela biz 5 kata asansöre itiraz ederken, Büyükşehir'in yönetmeliğinde bu 4 kattı. Şimdiki yönetmelikte ise asansör boşluğunun 3 kat olduğu ortaya çıktı. 3 katlı bir yapıda asansör boşluğu bırakmak zorundasınız. Teoride asansör var ancak pratikte yok durumu oluştu. İzmir'de parsellerimizin küçük olması nedeniyle de bazı bölgelerde yüzde 30'a varan yapı küçülmeleri oldu." Büyükşehir'in 1 Haziran'da çıkan yönetmeliğin özüne dokunmadan 3. bölümüne yönelik kendi imar yönetmeliğini yapabileceğini ifade eden Bendeş, "Söz konusu 3. bölümde yer alan konulardan biri parsel sınırları. Yani küçük parsellere yönelik bir çalışma, plan notlarında bazı değişiklikler yapılabilir. Yalnız hem Bakanlığın yeni taslak yönetmeliğinde hem de belediyelerin yönetmeliklerinde kazanım haklarına dokunulmaması gerekiyor. Hak kaybı olmamalı" diye konuştu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yetkilileri ise, İzmir İl Müdürlüğü'nde yönetmeliğin daha iyi anlaşılması için, belediyelerin ilgili personeline eğitim verilmeye başlandığını belirtti.