Tire Süt Kooperatifi, 2 bine yakın ortağı ve 80 milyon lirayı aşkın bütçesiyle gözünü ihracata çevirdi. Başkan Mahmut Eskiyörük, dünya tarafından örnek kalkınma modeli olarak gösterilen kooperatifin ana hedefinin ihracat olduğunu söyledi. 2013 yılının kooperatif açısından beklentilerin üzerinde geçtiğini ifade eden Eskiyörük, "İç pazarda tüketiciye katkısız ve doğal ürünler sunarak, önemli atılımlar yaptık. Süt ve et ürünlerimizin yanında organik ürünlerle de 400'ü aşkın satış noktası ve marketlerin raflarında yer aldık. Rahatlıkla söyleyebilirim ki, başta İzmir olmak üzere tüketicinin en güvendiği markalar arasında ilk sıralarda yer bulduk. Şimdi ise ülke genelinde kazandığımız pazar tecrübelerini ihracat alanında geliştirip, dünya markası olmak istiyoruz" dedi. Sütü üreticiden, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın gıda kodeksine uygun olarak soğuk zincir altında topladıklarını belirten Eskiyörük, "Yıllar öncesinden ne kadar doğru bir karar verdiğimiz ise şimdi ortaya çıktı. Önce iş ve aş dedik. 2014 yılında gerçekleştirmek istediğimiz yeni projeler çerçevesinde ilçeye özgü kestane, ceviz, incir ve karadut gibi ürünleri bünyemizde toplamak istiyoruz. Bu ürünleri işleyip, pazarladıktan sonra hepsinin birer marka değer haline getirmeyi hedefliyoruz" dedi.