Egeli Sabah'ın birkaç gün önceki
Erdal Çarboğa imzalı manşeti, İzmir'deki önemli bir soruna dikkat çekiyordu, doğrusu tam isabetti. Menemen'deki bir kavşaktı haber olan, kazaya nasıl davetiye çıkarıldığı yazılıydı. Geçişleri düzenlemek yerine, trafiği daha da kilitleyip araçları birbirine düşüren bu kavşak tam bir ibret vesikası. Ancak burayla sınırlı değil,
başka örnekleri de var. Özellikle yol birleşim yerleri hatalı, nedense işin bir standardı da yok, bir yerde başka, diğer yerde bambaşka.
ÖRNEKLERİ ÇOK
Mavişehir'deki o garip yuvarlak kavşaklarla ilgili daha önce de yazmıştım, buralardan geçmek için sürücüler yılan gibi kıvrılırken kaza kaçınılmaz hal alıyor. Yine Mavişehir'de yeni açılan yollarda öyle kavşaklar var ki, kaza yapmamak neredeyse şansa kalmış. Bir örnek de
İzmir Çevreyolu'nun Bornova Özkanlar bağlantısı. Yol bağlantılarını direkt vermek ve lambaya falan da ihtiyaç duymamak yerine, Avrupa'daki gibi 100-200 metrelik geçiş güzergahıyla bağlantıyı sağlamak çok mu zor? Bana kalırsa bazı işler sırf yapmış olmak için yapılıyor, maliyet analizlerinin yanında fayda ve zarar analizleri kanaatimce önemsenmiyor, belki de bunlar hiç yapılmıyor. Aksi olsaydı, bir kavşağın veya açılan bir bağlantı yolunun kaza riskleri de göz önünde bulundurulur, ona göre düzenlenirdi. Mutlaka iyi niyetle hareket ediliyor, fakat sonuç iyi değil, insanların canı yanıyor. Yıllardır trafikle ilgili de yazan, bu işin uzmanlarına sık sık kulak veren bir gazeteci olarak önerim şu: İzmir'deki tüm güzergahlar, kavşaklar ve yol birleşim yerleri
gözden geçirilmeli, hatalar süratle düzeltilmeli. İstatistiklere bakılıp kazaların nerelerde yoğunlaştığı incelenirse, zaten o kara noktalar tespit edilmiş olunur. Umut ederim sesimiz duyulur, yollarımız daha güvenli hale gelir...