Adana Ticaret Odası (ATO) ile Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) işbirliğiyle, "Adana Turizminin Geleceği" konulu bir toplantı yapıldı. Adalı ailesinin yaptığı Sheraton Oteli'nde gerçekleşen toplantıya katılan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, geçen yıl Türkiye genelinde 13,5 milyon ziyaretçi sayısına ulaşan iç turizmde 340 binde kalan Adana için tavsiyelerini sıraladı. Başaran Ulusoy, kent belleğinin korunması, tanıtım yapılması, kent müzeleri açılması, dizilere ev sahipliği yapılması ve mutfak kültürünün öne çıkarılması önerilerinde bulundu. Kentteki eski değerlerin korunmasının önemine dikkat çeken Ulusoy, "Şehrin belleğini koruması lazım. Mimar Sinan, İstanbul'a 50 katlı bina yapabilirdi ama yapmamış. Şehrin belleğini korumuş" dedi.
DÜNYA GÜNEŞTEN KAÇIYOR
Adana-Osmaniye-Hatay ve Gaziantep'in birlikte düşünülebileceğini kaydeden Başaran Ulusoy, bölgesel tanıtımı ulusal tanıtımın içine çekip uluslararası arenada mücadele etmek gerektiğini söyledi. Adana'nın turizmde önemli bir bölge olduğunu vurgulayan Başaran Ulusoy şöyle devam etti: "Çünkü artık dünya kumdan, güneşten, yavaş yavaş 800-900 metreye doğru, Toroslar'a, yaylalara, Sarıkamış'a kaçacak. Adana turizminin gelişmemesinde bizim de kusurumuz olabilir. Kolay olanı, kitle turizminde Antalya'yı, Bodrum'u tercih ettik. Ama Adana'nın tanıtılması lazım. Gençler, burada bir kültürü yaşadığını öğrenmeli. Adana'da kent müzeleri yapılmalı. Gastronomiye önem verin. Mutfağınız zengin. Dizilere ev sahipliği yapın. Türkiye'de yapılan diziler yurt dışında çok izleniyor."
ADALI AİLESİNİN VEFASI
Adana Valisi Mustafa Büyük de geçmişte 5 yıldan fazla Kültür ve Turizm Bakanlığı'nda görev yaptığını belirterek, Adalı ailesine Sheraton yatırımı için teşekkür etti. Büyük, "Adalı ailesi büyük bir vefa örneğiyle, kendi şehirlerine böyle güzel bir eseri kazandırmış" dedi. Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü ise Adana'nın bu tür yatırımlarda henüz psikolojik eşiği aşmadığını söyledi. Adalı ailesinin Sheraton Oteli'ni yapmasının ardında 'Toprağımıza bağlılığımız devam etsin' şeklinde manevi nedenler olduğunu kaydeden Sözlü, "Artık yatırımcılar, Adana'da istikbal görüp de yatırımlar yaptığı zaman Adana psikolojik eşiği aşmış demektir. Bize bu konuda, yatırımcıların önünü açmak, Adana'yı kolay yatırım yapılabilir bir şehir haline getirmek gibi görevler düşüyor" diye konuştu.
Fiyat rekabeti tehlikesi
Adana Ticaret Odası (ATO) Başkanı Atila Menevşe de konuşmasında kentteki turizm yatırımlarına dikkat çekti. Bundan 2-3 yıl öncesine kadar, kaliteli konaklama kapasitesinin azlığının, Adana turizminin gelişmesinin önündeki engellerden biri olduğunu belirten Menevşe, "Bugün ise hizmete açılan Sheraton gibi yeni, yüksek kaliteli otellerle bir konaklama kapasitesi fazlası oluşmuş durumda. Bu kapasite fazlasını taleple buluşturabilirsek ve rezervasyona dönüştürebilirsek Adana'mıza katma değerli turizm geliri yaratmış olacağız. Aksi halde talep yetersizliği fiyat rekabetine neden olarak, turizm yatırımı yapmış olan Adanalı yatırımcılarımıza zarar verir duruma gelecektir" dedi. Toplantıya Adalı Holding Yönetim Kurulu Üyesi Şevki Adalı, iş dünyasını temsil eden odalar ve sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri ve turizmciler de katıldı.