Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux, Türkiye'de otomotivin, ekonominin önemli bir göstergesi olduğunu söyledi. Fransa'nın ekonomik durumunun da emlak sektörüyle değerlendirildiğini anlatan Vieux, "Türkiye'de otomotiv sektöründe işler iyiyse, birçok sektörde de işler iyi gidiyordur. Fransa'da ise inşaat sektörü yolunda gidiyorsa, her şey yolundadır" dedi. 3008 modelinin tanıtımı için Antalya'da düzenlenen toplantıda soruları yanıtlayan Vieux, ÖTV indiriminin kademeli artışla birlikte 3.5 ay uzatılması kararını değerlendirdi. İkinci ÖTV döneminin Türkiye'de geleceğe duyulan güvenin bir ifadesi olduğunu kaydeden Vieux, "Krizin geride kaldığının bir göstergesi. Bu olumlu ivme istihdama da yansıyacak" dedi. 2009'un Peugeot Türkiye için 'cüret yılı' olduğunu söyleyen Vieux, şöyle devam etti: "Geçen yıl Mayıs'ta yüzde 4 olan pazar payımız, bu yıl 5.5'e yükseldi. Türkiye'de sıralamada 9'unculuktan 6'ncılığa yükseldik. 3 bin 245 araç fazla sattık. Bu da yüzde 38'lik artış anlamına geliyor. Hedefimiz yüzde 8'lik pazar payına ulaşmak. Sadece 3008'le payımızı yüzde 0.4 artıracağız. Bu modelden 2 bin adet satmayı hedefliyoruz."
Yatırım teşviklerini Fransa'ya faksladı
VIEUX, "Türkiye'ye yatırım için tüm fırsatları değerlendiriyorum. Bu yüzden teşvik dosyasını anında Fransa'ya faksladım" dedi. Peugeot'nun orta sedan sınıfında bir araca ihtiyacı olduğunu söyleyen Vieux, "Bu model- Türkiye gibi maliyetleri düşük ve sedan talebi olan bir ülkede üretilecek. Krizin etkilerinin azalmasıyla er ya da geç yatırım yapılacağına inanıyorum" dedi.
Fiyatı ÖTV zammıyla bir günde arttı
PEUGEOT 3008, ÖTV kararının açıklandığı gün Türkiye'de satışa sunuldu. Bu nedenle 3008'in fiyatı ÖTV zammıyla birlikte bir günde zamlandı. Başlangıç fiyatı eski oranlar söz konusu olsaydı 42 bin 300 TL olacaktı. Ancak, yeni ÖTV oranlarıyla 45 bin 500 TL'ye yükseldi. Bu durum Peugeot'nun başına ilk kez gelmiyor. 2006 Mayıs'ta yaşanan dövizdeki dalgalanma, yeni satışına başlanan Peugeot'nun 207 modelinin fiyatını artırmıştı.