Geçtiğimiz Kurban Bayramı süresince gerçekleşen trafik kazalarında can ve mal kaybı meydana gelirken ağır bilanço resmi istatistiklere de yansıdı. Uzun bayram tatili boyunca, yurt genelinde meydana gelen 3 bin 319 trafik kazasında 131 kişi hayatını kaybetti, 6 bin 738 kişi de yaralandı. Trafik kazalarının nedenleri arasında, aşırı hız ve dikkatsizlik sonucu sürücülerin direksiyon hâkimiyetini kaybetmesi ve araçlarla arkadan ve önden karşılıklı çarpışmalar ilk sırada yer aldı. İstatistiklere göre kazaların yüzde 90'ı sürücü hatalarından meydana geliyor. Bunlar çoğunlukla geçiş üstünlüğü, dönüş hataları, aşırı hız, hatalı mesafe tahminleri vb. Hatalar, sürücülerin kritik durumlarda yanlış kararlar verebilmesinin yanında monoton yol koşullarında sürücünün algı ve dikkatinin düşmesinden kaynaklanıyor. Günümüzde geldiğimiz teknolojik düzey aslında oluşan kazaların birçoğunu engelleyecek seviyede. Dünyanın önde gelen otomotiv yan sanayi kuruluşlarından biri olan Bosch, sürüş destek sistemlerini geliştirmek için aktif şekilde çalışmalarına devam ediyor. Otomasyonu daha da artırılan sürüş fonksiyonlarının her biri, ölümlü trafik kazalarının ortadan kaldırılmasını hedefleyen "sıfır kaza" vizyonuna giden yolda önemli kilometre taşı görevi görüyor. Bosch'un dünyanın dört bir yanında yaklaşık 5 bin mühendisi bu sistemlerin geliştirilmesinde görev alıyor. Gelecekte Euro NCAP en yüksek notu olan beş yıldızı, sadece sürüş desteği fonksiyonlarına sahip araçlara verecek; 2014 yılından itibaren araçların Otonom Acil Fren Sistemi (AEB) ve Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi (LDWS); 2016 yılından itibaren ise, elektronik yaya koruma sistemine sahip olması gerekiyor.
Kaza sayısı 10 yılda yüzde 198 arttı
Trafik kazaları Türkiye'de her yıl artarak devam ediyor. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı'nın verilerine göre trafik kazalarında son 10 yılda yüzde 185'lik bir artış gerçekleşti. Son 10 yılda gerçekleşen 8 milyon 801 bin 512 kazada 42 bin 721 kişi hayatını kaybederken 869 bin 761 kişi yaralandı.