Baptiste Giabiconi, Sean O'Pry ve Simon Nessman. Bu erkekler, models.com'un 'En İyi 50 Erkek Model' listesinin ilk üçü. Baptiste Giabiconi, Fransız ve Karl Lagerfeld'in gözdesi. Bu yüzden kendisi Lagerfeld imzası taşıyan her yerde var. Mesela Chanel, Fendi, Karl Lagerfeld reklamlarında hatta Pirelli takviminde. İddialara göre kendisi güzelliğiyle Naomi Campbell'ı bile kıskandırmış. Campell kendisine "Hepimizin kusurları var, nasıl olur da sen kusursuz olursun?" demiş. Amerikalı O'Pry sayfaları tekrar başa çevirme nedenimiz olan reklam kampanyalarının yüzü. Örnek mi? Zamanında bizi Kate Moss ve Mark Wahlberg'le de tanıştıran Calvin Klein reklamları. Ve tabii Kanadalı Simon Nessman... Nessman daha derli toplu marklar tarafından tercih ediliyor. Mesela Lanvin ve Givenchy. Moda dünyası onun nasıl olup da böyle mükemmel hatlara sahip olduğunu tartışıyor. Fotoğrafçılar kendisine hayran kalıyor. Ve eskiden şöyle bir bakıp geçilen erkek modeller artık isimlerini duyurmaya başlıyor. Aslına bakarsanız şu aralar erkek modeller her zamankinden daha fazla iş yapıyor. Neden mi? Çünkü artık sadece biz kadınlar değil, erkekler de onlara bakıyor.
Women's Wear Daily'de yayınlanan makaleye görüş veren finansal davranış uzmanı Meir Statman'a göre erkekler artık kadınları etkilemekten daha fazlası için giyiniyor. Anlayacağınız yüzyıllar sonra biz kadınların kendileri için giyinmediğini anlayan erkekler, kıyafetlerin nasıl bir güç simgesi olduğunun ayrımına sonunda varmış durumda. Bravo! Statman'ın deyişiyle erkekler de artık kıyafet yarıştırıyor. İş verenlerini etkilemek, statülerini sağlamlaştırmak için kıyafetleri kullanıyor. Sonuç olarak da erkek moda endüstrisi günden güne büyüyor, erkekler cephesinde şimdi herkes keşfedilmemişin peşine düşüyor. Bundan yıllar önce modayla yakından ilgilenen bir arkadaşım "Erkeklerin kadınlar kadar gururla taşıyacakları çantayı yapan modacı köşeyi dönecek," demişti. İşte erkek modası hâlâ o dahiyi beklemekle meşgul. Çünkü her ne kadar erkek aksesuarları tüm klasmanlar arasında en hızla büyüyen sınıf olsa da hâlâ kimse her erkeğin koluna çanta takmayı başarmış durumda değil. Hem de herkesin yanında bir iPad, bir Blackberry, bir iPod ve daha neler neler taşıdığı bir zamanda bile! Aynı çanta örneği gibi, erkek modasında modeller öyle sınırlı, öyle sıradan ki. Bloomingdale's erkek departmanının başındaki David Fisher da erkek modasıyla ilgili benzer bir öngörüde bulunuyor. Fisher'a göre erkek modasında çeşitliliği artırmak gerekiyor. Evet, gün geçmiyor ki kadınları hakimiyeti altına almış bir tasarımcı, erkek koleksiyonuna el atmasın ya da yeni mezunların ciddi bir bölümü kadındansa erkeğe yönelmesin. Ama yapılan iş, üç aşağı beş yukarı aynı oluyor. Yenilenmeye hazır olan erkeği yenileme derdinde herkes. Yeni ve kitlelere yayılabilecek bir modele tüm yatırımcılar balıklama atlamaya hazır. Fisher'ın örnekleri arasında gömlek elbiseler, günlük pantolonlar, spor ceketler ve farklı dış giyim parçaları var. Bana sorarsanız da erkeklerin ceket düğmesi sayma döneminin bitmesinin zamanı geldi de geçiyor.