Antalya'da Batı Çevreyolu'nun 6 kilometrelik bölümü trafiğe açıldı ancak beton mikserleri, petrol ve mermer taşıyan kamyonlar ile TIR'lar hala Akdeniz bulvarı ile Atatürk caddesini kullanmaya devam ediyor. Özellikle sabah ve akşamları trafiği kilitleyen ağır tonajlı araçlar aynı zamanda çevre ve gürültü kirliliği yaratıyor.
ÇEVREYOLU BOMBOŞ
Batı Çevreyolu'nun 6 kilometrelik bölümü 7 Haziran seçimi öncesi sessiz sedasız hizmete girdi. Ancak, özellikle Konyaaltı ilçesi sınırlarında trafikte büyük rahatlanma sağlaması beklenen çevreyolunu ağır vasıta sürücüleri kullanmıyor. Otobanı andıran yol günün her saati boş, trafik açık. Bu yolu kullananlar Uncalı'dan Sarısu' ya 5 dakikada ulaşıyor.
TRAFİKTE BÜYÜK TEHLİKE
Batı Çevreyolu hizmete girmesine rağmen mermer kamyonları başta olmak üzere TIR'ların neredeyse hiçbiri bu yolu kullanmıyor. Ağır vasıtalar Atatürk caddesi ve Akdeniz bulvarını kullanmaya devam ediyor. Ağır tonajlı araçların bu iki yolu kullanması ise kent trafiğinde sıkışıklık ve tehlike oluşturuyor. Tonlarca ağırlığındaki mermer bloklarını taşıyan TIR'lar umursamazca otomobil ve motosikletlerin arasında yol alıyor. Onlarca insanın mal ve can güvenliğini tehdit ediyor.
KİRLİLİK DE YARATIYOR
TIR ve mermer kamyonları trafiği tehlikeye düşürmesinin yanında gürültü ve görüntü kirliliği de yaratıyor. Her gün bu araçların sesinden bunalan vatandaşlar, "Bu araçlar eskiden Batı Çevreyolu olmadığını bahane ediyorlardı. Şimdi yol açıldı, ancak tamamı kent merkezinin ortasından gitmeye devam ediyor. Önlenmesini istiyoruz" diyor.
KENT İÇİ TRAFİĞİ KİLİTLİYORLAR
TIR ve benzeri ağır araçların Batı Çevreyolu yerine Akdeniz Bulvarı ve Atatürk Caddelerini kullanması özellikle sabah ve akşamları kent trafiğini kilitliyor. TIR'lar, petrol ve mermer kamyonları nedeniyle trafiğin kilitlenmesi sürücüleri canından bezdiriyor. Toplu ulaşım araçları da TIR'lar nedeniyle gidecekleri noktalara zamanında ulaşamıyor. Kentte her gün on binlerce insanın iş akışını etkiliyor.