Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Dengeli beslen ve hareket et

İzolasyon günlerinde evde kalanlara obezite uyarısı geldi. Uzmanlar sağlıklı ve dengeli beslenme ile ev içinde kısa yürüyüş ve basit egzersiz önerisinde bulundu

Giriş Tarihi: 26.3.2020 ABONE OL
Dengeli beslen ve hareket et
Koronavirüs salgını nedeniyle uygulanan sosyal izolasyon ile evde geçen zaman arttı. Sokağa çıkamayan 65 yaş ve üstü ile kronik hastalığı bulunanların zorunlu ev günleri başladı. Bu durum hastalığın yayılımını engellemek için önemli olsa da uzmanlar özellikle obezite riski konusunda uyardı. Sağlıklı beslenme ve evde yapılacak antrenmanlarla ilgili bilgi veren uzmanlar, bağışıklığı güçlendirmek için yapılması gerekenleri de anlattı.

BASİT AMA ANLAMLI
Basit ama anlamlı davranışların insanlara sağlıklı kalması için yardım edeceğini vurgulayan Antalya İl Sağlık Müdürü Dr. Ünal Hülür, "Öncelikle diyetlere uymak, yeterli ve dengeli beslenmek çok önemli. Ev içinde basit egzersizler yaparak hareket edilebilir. Evin içinde kısa mesafe de olsa yürüyüş yapılabilir. Özellikle kol ve bacakları hareket ettirmek gerekiyor. Solunum sıkıntısının önüne geçmek için nefes egzersizleri de yapılmalı" ifadelerini kullandı. Hülür ayrıca evlerin düzenli olarak havalandırılması gerekliliğinin de altını çizdi. İnsanların evde sıkılıp misafirliğe gitmesi yada misafir kabul etmesinin de kesinlikle yanlış olacağını anlatan Ünal Hülür, "İnsanlar yakın temastan kaçınmalı. İhtiyaçlar için kurulan Vefa Sosyal Destek Hattı var. Oradan yardım istenebilir" ifadelerini kullandı.

ÇAY VE KAHVE UYARISI
Diyetisyen Nafikar Başkan da bağışıklığı güçlendirmek ve kilo almamak için dengeli beslenmenin önemine dikkat çekti. Bol su tüketme çağrısı yapan Başkan ayrıca fazla çay ve kahve tüketmeni vücutta toksin oranını artırdığını ve suyun yerine geçmeyeceğini uyarısında bulundu. Nafikar Başkan güçlü bağışıklık için sabahları yumurta ve peynir içeren bol proteinli kahvaltının önemli olduğunu söyledi. Egzersi- zin de önemini anlatan Başkan, "Hareketsiz kaldığımız ve evde oturduğumuz zamanlarda evde 30-40 dakikalık egzersizler yapmaya gayret gösterelim" şeklinde konuştu. Gün içinde evde olunduğu için daha çok abur cubur tüketme ihtiyacı doğduğunu da belirten Başkan, "Bunun yerine sağlıklı alternatiflerden oluşan ara öğünler tercih etmeliyiz. Bu ara öğünlerde de özellikle ceviz, fındık, badem gibi E vitamini yüksek besinler direncimizi arttırır. Bunun yanında C vitamininden zengin olan portakal, greyfurt, ananas gibi meyveler eklemeliyiz" diye konuştu.

PANİK ATAK TOPLUMU
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Ayşe Sibel Demirtaş ise salgının psikolojik etkileri konusunda yaptığı araştırmanın sonuçlarını paylaştı. 674 gönüllüyle internet üzerinden anket çalışması yaptığını anlatan Demirtaş, "Salgından en çok kadınlar ve evli olanlar salgından kaygı duyuyor" dedi ve bu durumun özellikle çocukların psikolojisini olumsuz etkileme riski taşıdığını anlattı. Demirtaş panik atak seviyesindeki kaygının kişinin ruh sağlığını bozacağı, çevrelerindeki her şeyi tehdit olarak görmesine neden olacağı uyarısında bulundu. Kaygıya yönelik önemli bir koruyucu faktör de sosyal destek olduğunu belirten Demirtaş, "Ailemiz ve yakınlarımızla telefonda iletişim kurmalıyız" dedi.

ANTALYA NAMAZ VAKİTLERİ
ARKADAŞINA GÖNDER
Dengeli beslen ve hareket et
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
SON DAKİKA