Türkiye'nin dijital medyada en parlak isimlerinden biri olan, 41?29!'un "mutluluktan sorumlu" patronu Alemşah Öztürk, "2013 tahminleri"ni masaya yatırdı ve dijital dünyanın kehanetlerini bir bir sıraladı.
*Sahibinden.com ve hepsiburada satılacak.
*Markalar (inşallah) dijital pazarlama için bütçe "planlaması" yapacak, bunu da ajanslarıyla yapacak.
*Türkiye'den en az bir TED speaker daha çıkacak.
*"Twitter feno" tanımı yerini (umarım) "fikir lideri" tanımına bırakacak.
*White label yazılım, tasarım, prodüksiyon butik ekipleri artacak, global freelance pazarla birlikte. Belediyeler sosyal medyayı ve mobil kanalları daha iyi kullanacak.
*Ajansına inanan, güven yatırımı yapan, uzun süreli strateji planlayan markalar kazanacak.
*Ulusal seviyede çok marka katılımlı bir sadakat sistemi başlayacak, sosyal medya ve mobil destekli.
*25 yaş altı girişimciler ve başarılı iş adamları artacak.
*Sosyal sorumluluk ve productivity konusunda daha çok start up göreceğiz.
*Twitter, data'ya dayalı yeni reklam modellerini açıklayacak.
*Top 10 bağımsız dijital kreatif, medya satınalma ve mobil ajansları global network'ler tarafından alınacak.
*Devletin melek girişim konusunda ortak çalışmaları artacak, bilinen isimler devlete danışmanlık yapacak.
*Büyük şirketlerin tavsiye kurullarında genç dijital yetenekler danışmanlık yapacak.
*Ana ajans olarak dijital ajansların yükselişi devam edecek.
*Mobil ve TV'nin birlikteliği yeni reklam modelleri ve satış kanalları yaratacak.
*İnteraktif outdoor pazarı büyüyecek, algı yönetimi ile lokasyonu dijital sayesinde birleştirecek.
*Tabletli arabaların artısıyla, lokasyon datası ve özellikle akaryakıt noktaları ve trafik ışıkları önem kazanacak.
*CRM konusu çok önemli, burada akıllı sistemler geliştirme yeni trend olacak.
*Tablet ve eğitim kesişimi kritik, burada ciddi fırsat var, akıllı projeler bekliyorum bu konuda.
*Türkiye'de gıda ve tarımcılık konusunda startup'ları daha çok göreceğiz.
*Sosyal medya reklam yatırımları büyüyecek, buradan Linkedln'in etkisinin artacağını düşünüyorum.
*TV networkleri prodüksiyon güçlerini dijital içerik yaratmak için kullanacaklar, içerik pazarlama yükselişte.