2010'dan bu yana Vancouver ve Londra'da Olimpiyat Oyunları'na katılan sporcular ile annelerini destekleyen P&G, 4 yıllık yeni bir projeye başladı.
Türkiye'de çocuklar spora teşvik edilecek
Sporla ilgili farkındalık yaratmayı hedefleyen şirket, proje öncesinde Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi'yle (TMOK) ailelerin spora bakışı konusunda bir araştırma yapan şirket, ilginç sonuçlara ulaştı. Araştırmaya göre ailelerin yüzde 75'i çocuklarının profesyonel sporcu olmasını istiyor.
ANNELERİN ROLÜ BÜYÜK
P&G Türkiye Genel Müdürü Tankut Turnaoğlu, genç ve çocuk nüfusun fazla olduğu Türkiye'de sporla ilgili yüksek potansiyel olduğunu belirterek, "Performans sporcusu olmak çok uzun ve zor bir süreç. Burada annelerin rolü çok önemli. Aileler çocuklarını sağlıklı yaşam ve spora yönlendirme konusunda istekli olsa da bilgi, teşvik ve desteğe ihtiyaçları var. Biz de çocuğunu profesyonel spora yönlendiren, annelere 'olimpiyat annesi' dedik. Onlara bu süreçte yol göstereceğiz" diye konuştu.
1.6 milyon öğrenci
Turnaoğlu, P&G'nin markaları aracılığıyla günde 1 milyon 650 bin öğrenciye ulaştığını belirtti. Şirketin genel müdürü Turnaoğlu, "Anne ve çocuklar sporu seviyor ancak hangisinde başarılı olunabileceğini belirleyen bazı etkenler var. Örneğin Kars'tan atlet, Trakya'dan basketbolcu çıkar. Fiziksel ve bölgesel özelliklere bakarak yönlendirmeye yardımcı olacağız" dedi.