Şimdiden 2015'in en iyi 25 bilgisayar oyunu arasında gösterilen
Dying Light, 29 Ocak'ta ABD'de, 30 Ocak'ta ise Avrupa'da satışa çıkacak. Son yıllarda adeta patlama yapan
Walking Dead benzeri zombi oyunları furyasının son halkası olan
Dying Light'ın yapımcısı
Call of Juarez, Dead Island, Crimes Cities gibi oyunlarıyla tanıdığımız Polonyalı Techland. Oyunun yayıncısı ise dünyanın en büyük medya şirketlerinden ABD'li Warner Bros. Interactive Entertainment. Oyunda dikkat çeken ve bizi de en çok ilgilendiren ayrıntı ise olayların geçtiği yer. Zombileri öldürme prensibi üzerine kurulu oyunun tanıtım videolarını izlerken duvardaki "Harran 2014 Games", "See you in Harran" yazıları göze çarpıyor. Dükkanlardan birinin tabelasında da 'kebab' kelimesi görülüyor. Aksiyonu korku türüyle buluşturan
Dying Light, zombi virüsünün yayıldığı bir dünyada karantinaya alınan Urfa'nın Harran ovasında geçiyor. PS3, PS4, Xbox 360 ve Xbox One için piyasaya sürülecek olan, dört kişilik bir Co-Op modu da bulunan oyunda evlere girip çatılara atlayabilme, dar mekanlardan kayarak geçebilme şansınız var. Oyunun ana teması ise gece-gündüz döngüsü... Gündüz saatlerinde oyuncular sözde korkunç bir salgına maruz kalan Harran'da hızla yayılan virüsten kendilerini korumak için malzeme topluyor, silahlarını yeniliyor. Gece ise salgından etkilenenler saldırgan ve tehlikeli hale geliyor ve avcı ava dönüşüyor. Güneş battıktan sonra ortaya çıkan avcıların korkulu anlar yaşattığı oyuncular, sabahın ilk ışıklarını görebilmek için ellerindeki her şeyi kullanarak hayatta kalmaya çalışıyorlar. Oyun, bu yönüyle Brad Pitt'in başrolünü üstlendiği 2013 yapımı
Dünya Savaşı Z'yi anımsatıyor. Filmde hatırlayacağınız gibi insanlar ve zombiler arasında yaşanan sıra dışı bir savaş işleniyor. Grafik kalitesi oldukça yüksek olan
Dying Light'ın yapımcısı Techland ve yayıncısı Warner Bros, oyunda mekan olarak neden Harran'ın kullanıldığına ilişkin henüz bir açıklama yapmadı.
22 MİLYON KİŞİ OYNUYOR
Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu'nun (TÜDOF) açıkladığı rapora göre; dünyada 1 milyarın üzerinde kişi dijital oyun oynuyor. Sektörün büyüklüğü yaklaşık 75 milyar dolar olarak ifade ediliyor. Türkiye'de dijital oyun kullanıcılarının sayısı ise yaklaşık 22 milyon. Hızla artan rakamlar yüzünden sürekli farklı fikirler üreten yabancı şirketlerin ise gözü Türkiye'de. Her ne kadar Techland, Harran'ı öne çıkarsa da diğer firmaların gözdesi İstanbul.
Indiana Jones and the Emperor's Tomb, SWAT 3 Close Quarters Battle, Super Jeopardy, Final Fantasy XI, Gaia Saver, Türkiye ve Türk öğelerini öne çıkaran oyunlar arasında yer alıyor .
İÇİNDEN TÜRKİYE GEÇEN OYUNLAR
Assassins Creed Revelations:
Ubisoft tarafından geliştirilen ve yayımlanan son dönemin en popüler serisi Assassin's Creed'den çıkan oyun 2011'de yayınlandı. İstanbul ve Kapadokya'da geçen oyun Osmanlı dönemini konu alıyor. Saraya yakın 50 yaşındaki Ezio adlı karakterin Şehzade Süleyman'ı suikastçılara karşı korumasını konu ediyor.
Uncharted 2:
Among Thieves: Naughty Dog tarafından geliştirilen ve Sony Computer Entertainment tarafından yayınlanan, aksiyonmacera türündeki PlayStation3 oyunu. 2007 yılında ilk kez piyasaya çıkan
Uncharted: Drake's Fortune oyununun devamı niteliğinde olan oyun, Ekim 2009 tarihinde piyasaya çıktı. Tüm zamanların en iyi oyunlarından
Uncharted 2: Among Thievesin önemli bir bölümü Türkiye'de geçiyor.'
Driver 3:
Atari tarafından yayımlanan, Reflection Interactive tarafından yapılan oyun
Driver serisinin 2004'te çıkan versiyonu. Tek kişi oynanan oyun İstanbul'un yanı sıra Fransa'nın Nice, ABD'nin San Francisco kentinde geçiyor.