Mutluluğu kitaplarda arıyoruz

Amerika'da 2015 yılında mutluluk üzerine 10 bin kitap yayımlandı. Bu rakam sadece 10 yıl önce 50 idi. Bu çoksatan kitaplardan biri Gretchen Rubin'e ait Mutluluk Projesi. İşte Rubin'e göre mutluluğu elde etmenin 10 yolu

Giriş Tarihi: 2.1.2016
Mutluluğu kitaplarda arıyoruz
Mutsuzluktan, yabancılaşmadan, kalabalık içinde yalnız olmaktan sıkılan mutluluk reçetesi niyetine kişisel gelişim kitaplarına sarılıyor. Peki ama mutluluk ne, daha da önemlisi nerede? Mutluluk Projesi evli ve iki çocuk annesi, avukatlık yapan, ortalama bir geliri, ortalama bir evi ve ortalama hayatıyla aslında görünürde mutlu olması gereken bir yazar olan Gretchen Rubin'e ait bir kitap. Evlilik, iş, ebeveynlik, dostluk gibi sorumlulukları merkeze alan yazar, kitabında herkesin uygulayabileceği ipuçlarıyla hayatı kolaylaştırmanın yollarını arıyor. İşte Rubin'e göre mutlu olmanın 10 yolu ? Mutluluğa giden yolda büyük hedefler koymayın. Varoluşunuza dair derin sorgulamalara girmeden hayatınızın iki temel alışkanlığını değiştirin. Yeterli miktarda uyuyun ve kendinizi hiç aç bırakmayın. ? Güneşi asla kızgın bir şekilde batırmayın. Gün içinde sayısız olay yaşıyor, çok sayıda kişiye öfkeleniyoruz. Öfke vücudumuzun çok doğal bir tepkisi ancak araştırmalar ifade edilmemiş öfkenin mutluluğumuzu gölgelediğini gösteriyor. Kime kızdıysanız o gün bitmeden hislerinizi ona ifade edin. ? Gerçekten hissedinceye kadar duyguları taklit edin. Eylemlerin temelinde duygular yatar. Tuhaf duyulabilir ama mutluymuş gibi davranarak mutlu olma ihtimaliniz oldukça yüksek. Her sabah aynaya bakın, gülümseyin ve "Bugün harika bir gün!" deyin. Şaşıracaksınız ama gün çok daha iyi geçecek. ? Meydan okuma ve yenilik mutluluğun en temel iki öğesi. Beyin şaşırdıkça uyarılır ve beklenmedik sorunları aşmak insanın büyük bir tatmin yaşamasını sağlar. Yeni bir spor öğrenen ya da daha önce görmediği yerlere seyahat eden insanların alışkanlıklarına sıkı sıkıya bağlı kişilerden çok daha mutlu olduğu artık kanıtlandı. Hata yapmaktan korkmamak mutluluğa giden adımlardan biri. ? Mutsuz olduğunuzu hissettiğiniz zaman kendinizi ödüllendirmeyin. "Canım bugün çok sıkkın olduğu için bir dilim pasta yiyebilirim" demek mutsuzluğun ödüllendirilecek bir kavram olduğu fikrine sahip olmanızı sağlar. Bunun yerine neden mutsuz olduğunuzu düşünmeli ve sorunu çözmek için neler yapabileceğinize karar vermelisiniz. ? Mutluluk satın da alınır. Sevilmek, güvende hissetmek ve yaptığımız işte iyi olmak en temel psikolojik ihtiyaçlarımız. Para tüm bu ihtiyaçlarınızı karşılayamaz fakat bazılarını tatmin ederken epeyce işinize yarayabilir. Eğer daha konforlu yolculuk yapabiliyorsanız, sevdiklerinize gönlünüzden geçen hediyeleri alabiliyorsanız, ailevi sorunları aşmak için bir danışmana gidebiliyorsanız daha mutlu bir insan olma olasılığınız da artıyor. ? En iyisi konusunda ısrarcı olmayın. Karar verirken ihtiyaçlarınızın karşılanmasını değil en iyisini istiyorsanız zaman ve enerji kaybediyorsunuz demektir. Bazen insanı yeterince iyi, en iyiden daha çok mutlu eder. ? Enerjinizi artırmak için hareket edin. Bir türlü spor salonuna yazılamıyor olabilirsiniz ama işe giderken bir durak önce inip 10 dakika yürüyerek daha mutlu bir insan olabilirsiniz. ? Şikayet etmeyi bırakın. Eğer yolunda gitmeyen bir şeyler varsa bunun hakkında söylenmek çözüm bulmanızı geciktiriyor. Hele de karşınızdaki kişinin bir davranış değişikliği yapmasını istiyorsanız yapmanız gereken son şey dırdır. ? Harekete geçin. Bazı insanlar mutluluğun kişinin yapısıyla ilgili olduğunu düşünüyor. Genetiğin büyük bir payı olduğu doğru ama araştırmalar mutluluk seviyenizin yüzde 40'ının sizin kontrolünüzde olduğunu gösteriyor. Yapmanız gereken düşünmek, karar almak ve bu kararı uygulamak.

ÇEVİREN CEREN ARSEVEN

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Mutluluğu kitaplarda arıyoruz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN