Genç tasarımcılar için markalarını tanıtmak, tasarımlarını alıcıyla buluşturmak ve hedef kitlelerine ulaşabilme en zor şeyler. Dünyanın dört bir noktasındaki tasarımcılar sosyal medyanın bir dakikada onlarca hatta yüzlerce markayı gözünümüzün önüne serdiği şu günlerde hayatta kalmayı başarmakta zorlanıyor.
Çinli yatırımcı Ada Yi Zhao bir süre önce Curated Crowd isimli bir internet platformu kurdu. İngiltere'de yaşayan 34 yaşındaki yatırımcı Ada, yıllarca dev bankalarda üst düzey yönetici olarak çalıştıktan sonra kendi işini kurmaya karar vermiş.
Yatırımcı, ülkesinde yaşayan 1990-1980 yılları arasında doğmuş 368 milyon genci hedef aldığını söylüyor. Sitede yeni tasarım markalarıyla, tüketiciyi buluşturuyor. Ancak bu tasarımcıların bir özelliği var, onlar henüz isim yapamamış ama yetenekli gençler.
Forbes dergisine konuşan Ada, "Bu nesil aşırı reklamı yapılan, her yerde bulunan, dergilere düşmüş ve insanın gözüne sokulan markaları taşımak istemiyor. Ben de onlar için bir hikayesi ve yeteneği olan tasarımcıları buluyorum. Böylece tasarımcının kendisini tanıtmak için paraya ve reklam desteğine ihtiyacı olmuyor. Tüketiciler de başarılı tasarımcılardan belki de dünyada bir adet olan bir ürün alma şansını yakalıyor" diye konuşuyor. Şu ana kadar 10 tasarımcıyı bu platformda tüketicilerle buluşturan Ada "Modanın geleceğini değiştirecek kadın" olarak tanımlanmaya başladı başladı bile.
TÜRK TASARIMCI DA SİTEDE
Çinli yatırımcının seçtiği isimlerden biri de Türk çanta tasarımcısı Esin Akan... Burberry'nin de aralarında bulunduğu birçok ünlü firmada deri ürünleri üzerine çalışan Akan 2012 yılında kendi ismiyle bir marka kurdu. Central Saint Martins'ten mezun olan Akan, kendi markasıyla birçok İngiliz moda editörünün de dikkatini çekmiş durumda. "Amacım şehirli ve kendi ayakları üzerinde duran kadınlar için pratik, işlevsel ve şık tasarımlar yaratmak. Çantalar ya şekilden şekle giriyor ya da iç içe birkaç parçadan oluşuyor. Sporda da gece bir davette de kullanmanız mümkün oluyor" diyor.
Moda kazanı
KÜRKLERİ GÖZDEN GEÇİRME VAKTİ
Son birkaç sezondur tam bir kürk çılgınlığı yaşanıyor. Kürkler artık çantadan aksesuvara kadar neredeyse dolabımızın her noktasına sızmış durumda. Ancak bir yandan da dünyaca ünlü modaevleri hayvanseverlerden gelen tepkileri de dikkate alarak kürkleri koleksiyonlarından çıkarma konusunda adımlar atıyor. Bunun son örneği de İngiliz modaevi Burberry. Marka şu an için kürk politikasını incelemeye aldığını ve gelecek sezonlarda kürk kullanılmamasının mümkün olacağını açıkladı.
"Şıklık, üzerinizdeki kıyafetten çok, bir kişilik meselesidir."
Jean-Paul Gaultier
BEGÜM SALİHOĞLU'NUN TERCİHLERİ
Tasarımcı kimliğiyle tanınan cemiyet hayatının sevilen isimlerinden Begüm Salihoğlu yeni sezon alışveriş notlarını bizlerle paylaştı:
Klasik bir tarzım olduğu için her sezon dolabıma zamansız ve minimal parçalar eklemeyi tercih ederim. Mesela Chanel'den bantlı terlikler ve espadriller aldım. Bir de Saint Laurent modaevinden cat-eye modeli güneş gözlüklerini ve Nenuphar Atelier'den organza ghost ceket ve kelebek desenli boho elbiselerinden aldım.
Türkiye'de Beymen, Cos, Zara ve Stella McCartney en çok ziyaret ettiğim alışveriş noktaları.
Alışverişi genelde yurtdışında yapmayı tercih ediyorum. New York'ta Soho ve Nolita'daki butiklerden; Paris'te ise Saint Laurent ve Le Marais'deki butiklerden çok sık alışveriş yaparım. Bunlar dışında da internet üzerinden net-a-porter, farfetch ve shopbop isimli sitelerden alışveriş yaparım.
Yeni sezonda en sevdiğim tiril tiril rengarent boho elbiseler, renkli ve şeffaf cat-eye gözlükler, kitten topuklar.
Özellikle yazın rengarenk giyinmeye ve dolabıma siyah katmamaya özen gösteriyorum. Beyaz ve krem ile rengarenk aksesuvarlar karıştırmayı da severim.
98 yılında annemin bana doğumgünü hediyesi olarak aldığı püsküllü deri Fendi ceket ve Maison Martin Margiela siyah blazer ceketim dolabımın en eski parçaları.
Beyaz gömlek, jean, blazer ceket ve vintage aksesuvarlar dolabımda en çok yer alan parçalar.