Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Dijital giyim hayaldi gerçek oldu

İnternetten istediğiniz kıyafetleri satın alıyorsunuz, ödemeyi yapıyorsunuz, bir de fotoğrafınızı yüklüyorsunuz. Mailinize yeni cicilerinizi giymiş fotoğraflarınız geliyor. Artık bunları sosyal medyada paylaşabilirsiniz. Herkes sizi yeni kombininizle çok şık bulacak. Ama aslında onlar gardırobunuzda hiç olmayacak. İşte moda dünyasının yeni trendi: Dijital gardırop...

Dijital giyim hayaldi gerçek oldu
Öyle bir an gelecek ki dijital dünya ve reel dünya arasındaki bariyerler esneyecek ve iki dünya bir araya gelecek...
Bu cümleler size çok mu iddialı geldi? Görünen o ki en azından moda dünyası için durum tam olarak bu.
2018 yılında Louis Vuitton ilkbahar-yaz sezonuna ait yeni çanta koleksiyonunu tanıtmak için bir ilk imza atıp sanal bir karakteri reklam yüzü olarak kullanmıştı. Moda dergilerinde de Final Fantasy isimli oyunun ana karakterleri arasında yer alan Lightning'i Louis Vuitton reklamlarında görenler de küçük çapta bir şok yaşamıştı. Ancak görünen o ki sanal dünya ile moda dünyası her geçen gün ilişkilerini daha da yakınlaştıracak...
Sadece bir yıl önce sanal bir tanıtım yüzünün moda dünyasında yer almasını ve onun ardından gelen sanal sosyal medya fenomenlerini tartışırken moda dünyası çıtayı bir adım daha yükseltti. Modanın yeni gündem maddesi bizlerin aynı sanal karakterler gibi sanal gardıroblara sahip olmamız... Yani son dönemde modada dijital giyim rüzgarı esiyor...

BU KIYAFETLER SADECE DİJİTAL DÜNYADA
"Dijital giyim de ne demek?" dediğinizi duyar gibiyim... Instagram'daki sanal hayatlar ve bitmeyen tüketim girdabına sonunda moda dünyası farklı bir açıdan yaklaşmaya karar verdi aslına bakarsanız. Peki "Yeni trendimiz tam olarak nedir?" diyorsanız cevabı basit: Parayla satın alacağınız, fotoğrafınıza fotoşopla uygulanacak ve sosyal medya hesabınızda bir kez paylaşacağınız dijital kıyafetler...
"Sadece dijital ortamda olacak bir kıyafete neden para verelim ki?" diye soranlar olacaktır. Ben de onlara "Sonunda çöpe gidecek ve en fazla bir kez giyeceğiniz kıyafetlere neden para veriyorsanız ondan. Sosyal medyada hep üzerinizde yeni bir kombin olsun diye" diyerek cevap vereceğim...
Biz konuyu mantık çerçevesine oturtmaya çalışaduralım Norveçli Carlings markası çoktan 3D tasarımcılarla 19 parçalık özel bir kapsül koleksiyonu satışa sundu bile. 10-30 euro aralığındaki değişen koleksiyon sadece dijital dünya için hazırlandı. Ve asla dokunamayacağınız bu kıyafetlere tahmininizden çok daha fazla ilgi var...
"Peki sistem nasıl işliyor?" diye soruyorsanız... Yanıt oldukça basit aslında... Ünlü giyim firmasının internet sitesine giriyorsunuz. Ardından özel koleksiyonun bölümüne girip beğendiğiniz kıyafetleri seçiyorsunuz. Ve tabii ki sonrasında alışveriş sepetinizdekileri ödüyorsunuz... Buraya kadar her şey alıştığımız gibi... Ancak sonrasında iş bir anda değişiyor.
Seçtiğiniz kıyafetler poşetlerle sizin evinize gelmiyor. Bunun yerine siz sisteme uygun bulduğunuz bir fotoğrafınızı kaydediyorsunuz. Ve sistem o fotoğrafa sizin seçtiğiniz giysileri fotoşopla uyguluyor. Bir de hızlı tüketimin çevreye verdiği zarara inat bu şekilde aldığınız dijital kıyafetlerden elde edilen paranın tamamı WaterAid isimli çevre koruma örgütüne bağışlanıyor.

YENİ NESİL BAYILIYOR
Tabii ki bu projelere yenileri ekleniyor. Mesela Nike'ın Fortnite oyunu için dijital Air Force 1'lar üretip satışa sunması gibi. Ya da sosyal medya fenomeni Johanna Jaskowska tarafından tanıtılan ilk dijital haute-couture elbise gibi... Dapper Labs ve The Fabricant işbirliği ile hazırlanan bu elbisenin 9 bin 500 dolara satışa çıkarıldığının altını çizelim. Ve çoktan moda meraklıları türünün ilk örneği olan ve fotoğraflarına özel bir programla uygulayabilecekleri bu kıyafeti satın almaya başladılar.
Özellikle 1997'den sonra doğan ve dijital gerçeklikle reel dünya arasındaki çizgiyi tam da kabul edemeyen Z Jenerasyonu dijital kıyafetlere bayılmış durumda.

HAFTANIN KONUĞU
Gül Ağış'ın Tercihleri



Lug Von Siga markasının kurucusu ve kreatif direktörü Gül Ağış renkli ve etnik öğelerden etkilenen stiline dair tüyoları ve alışveriş rotalarını paylaştı:
Stilimi eklektik, rahat ve farklı sıfatlarıyla tanımlayabilirim.
Yeni sezon için ilk olarak Chanel hafif topuk arkası açık bej/siyah ayakkabı aldım. Sürekli düz ayakkabılar giyiyorum, topuklu özlemimi gidermek istedim bu sezon.
Her sezon özellikle de seyahatlerimden kendime özel etnik kıyafet ve özellikle aksesuvarlar almayı çok seviyorum.
Kendi giyimim söz konusu olduğunda trendleri takip etmiyorum. O andaki ruh halim doğrultusunda giyiniyorum, bazen canım daha renkli ve desenli giyinmek istiyor bazen de daha pastel ya da beyazlar giyiyorum. Son zamanlarda kırık beyaz rengini çok severek giyiyorum.
Dolabımda en çok jean ve gömlek vardır.
Hindistan ve Tanca seyahatlerimde özel el işi çantalar ve nomad takılar aldım.
Bu sezon için kurtarıcı parçam Lug Von Siga beyaz ipek-cotton elbisem. İçinde lurex olduğu için hem gündüz hem gece giyebiliyorum. Hem konforlu hem de şık.

GİYİM VE AYAKKABI İÇİN TÜRKİYE'YE GELİN



Avrupa çapında anket çalışmaları yürüten ve Avrupa Birliği'ne (AB) istatistiki bilgiler sağlayan Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) geçtiğimiz günlerde AB üyesi ve aday ülkelerinin alışveriş alışkanlıklarına dair bir rapor açıkladı. Anket çalışmalarının yürütüldüğü ülkelerden biri de Türkiye'ydi. Ankette giyim ve ayakkabı satış fiyatları konusunda Türkiye'nin aday ülkeler arasındaki en ucuz ülke olduğu ortaya çıktı.
2 bin tüketici üzerinde yapılan araştırmada Türkiye alışveriş için en uygun ülkelerden biri olduğu ortaya çıktı.
Öte yandan aynı kurum tarafından yapılan ve geçtiğimiz yıllarda alınan verilerin kullanıldığı bir başka araştırmanın sonuçlarına göre de Türkiye'nin ev bütçesi içinde giyim ve ayakkabıya yüzde 7.2 pay ayırdığı görüldü. Böylelikle Türkiye'nin Avrupa ülkeleri içinde ayakkabı ve giyim için en çok bütçe ayıran ülke olduğu saptandı. Türkiye'nin ilk sırada yer aldığı raporun ikinci sırasında ise yüzde 6.1 oranla İtalya bulunuyor.

Moda kazanı

KAFTAN ÇIKARMASI



Başarılı tasarımcı Arzu Kaprol, bu yıl ilkbahar- yaz sezonu için piyasaya çıkardığı K by Kaprol isimli kaftan koleksiyonuyla Türkiye'nin ardından komşu ülkelerde de büyük başarı elde ediyor. Koleksiyon, geçtiğimiz günlerde Tunus'ta ve Katar'da modaseverle buluştu.
Tasarımcı ve ekibi önce Tunus'un en prestijli satış noktalarından biri olan Musk and Amber Gallery'de ardından da Katar'ın en önemli lüks mağazalarından biri olan Blue Salon'da düzenlenen etkinlikle moda meraklılarıyla bir araya geldi

40'LARINDA GİYİNMEK...



Erkeksi tasarımların geride kaldığını düşünen kadınların en özgüvenli, fiziklerinden ve kendilerinden en emin oldukları yaşlar 40'lar... Ancak "Her yaşta her şeyi giyebilirsiniz" algısı ne yazık ki 40'larındaki kadınların 19 yaşındaki genç kızlar gibi giyinmesine neden oldu. 40'ların kendi güzelliği ile doğru giyindiğinizde nasıl hoş görüneceğinizin ispatıysa bu iki Hollwood starı...

MODERN MODA KOLEKSİYONU



Paris'in mimari ikonlarından biri olan Centre Pompidou yani Pompidou Merkezi, geçtiğimiz hafta modern sanat koleksiyonun yanı sıra modern moda koleksiyonu toplamaya başladığını da açıkladı. Merkez moda tasarımcılarının da birer sanatçı olarak kabul edilmesinin ve sanat galerilerinde eserlerinin yer almasının zamanının geldiğini söylüyor. Tabii ki her koleksiyon sergileyenin sanatçı kabul edilmeyeceğinin de altını çiziyor.?

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Dijital giyim hayaldi gerçek oldu
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN