Her hafta olduğu gibi bu hafta da pandeminin hem sektöre hem de kişisel giyim tarzına etkilerini bir moda tasarımcısına sorduk. Bu sefer köşemizin konuğu muhafazakar giyimi tercih eden kadınlar arasında çizgisi beğenilen Miha markasının kurucusu Hicran Önal oldu.
Alışveriş alışkanlığı yalnız fiziksel ihtiyaç değil bazen mental bir ihtiyaçtır. Elbette tüm dünyadaki gibi ülkemizde de salgının hem ekonomik hem de psikolojik çok etkisi oldu. Başta alışveriş merkezlerinde gezip alışveriş yapabilmeyi özlüyordum ama hayat bir kez daha istediklerimize ulaşma yolumuzu revize etmemiz gerektiğini öğretti. Artık internetten bildiğim, güvendiğim adreslerden nokta atışı alışveriş yapıyorum.
Tasarım süreci de pandemiyle etkilendi. Ama buna olumsuz diyemem. Tasarım yolculuğumun başında da ilhamım dünyayı anlayıp kendim ve kültürümle harmanlamak olmuştu. Biz de tüm pandemi sürecinde dünyayı ve ülkemizi gözlemlemeye, ihtiyaçları anlamaya ve Miha farkını ortaya koymaya devam ettik. Bu süreçte de karamsarlık ve ümitsizlikten izoleyim. Bu sebepten 2021 yaz koleksiyonumuzun adını 'umut' koyduk.
Dolabımdaki süslü, şıkır şıkır kıyafetlerimin yerine sweatshirtler, spor ayakkabılar ve daha rahat parçalar aldı. Ama önümüzdeki sezon vitrinlerde daha feminen formda ceketli takımlar, iddialı yakalar ve süslü nakışlar, işlemeli elbiseler göreceğiz.