İzmir Metrosu'nun Üçyol istasyonunda 26 Şubat'ta yürüyen merdivenin birden bire ters çalışmaya başlaması sonucu 14 kişinin yaralanmasının ardından başlatılan bakım ve onarım çalışma hala tamamlanamadı. Bakım çalışmasını yapan firmanın yetkilileri, "Parçanın gelmesi bekleniyor. 8 gün sonra merdiven çalışmaya başlayacak. Komple şaft, iç hat ve dişliler değişecek" dedi. Yürüyen merdivenin parçalarının 35 gündür gelmemesi büyük şaşkınlık yarattırken özellikle yaşlılar ve çocuklu kadınlar asansörde yoğunluk olduğu zamanlarda eziyet çekiyor. Üçyol İstasyonu'ndaki kaza sonrasında bakıma alınan yürüyen merdiven hala kullanıma açılamaması vatandaşları mağdur ediyor. Karabağlar istikameti çıkışını kullanmak isteyen özellikle yaşlılar ve çocuklu kadınlar asansörün dolu olması durumunda merdivenden yukarı çıkmak zorunda kalıyor. Vatandaşlar yürüyen merdivenin iniş ve çıkışına konulan "bakım yapılıyor" şeklindeki uyarı levhalarını görünce büyük şaşkınlık yaşıyor. Yürüyen merdiveni bakıma alan Omak Asansör firması yetkilileri, "Parçanın gelmesi bekleniyor. 8 gün sonra merdiven çalışmaya başlayacak. Komple şaft, iç hat ve dişliler değişecek" diye bilgi verdi.
14 KİŞİ YARALANMIŞTI
İzmir Metrosu Üçyol İstasyonu'ndaki yürüyen merdiven kazası 26 Şubat Perşembe günü yolcu trafiğinin yoğun olduğu akşam saatlerinde iddiaya göre taşıyıcı tertibatında meydana gelen arıza nedeniyle meydana gelmişti. Merdiven birdenbire ters çalışmaya başlayınca, yukarı çıkan yolcular dengelerini kaybederek birbirlerinin üzerine düşmüştü. Karabağlar istikameti çıkışında meydana gelen arızanın yol açtığı izdihamda Hülya Lekesiztürk, Tuba Çopur, Fatma Uğurlu, Tayfun Beşek, Bora Turhan, Yurdan Gündar, Semih İdili, Sayıl Düzgün, Fikriye Biterge, Gülsen Güzel, Öznur Karabaş, Aysel Çalışkan, Fahriye Terlemez, Mehmet Karagöl, Emine Başakçı ve Muammer Efe Başakçı isimli yolcular yaralanmıştı.
PERİYODİK BAKIM YAPILSA
Makine Mühendisleri Odası (MMO) İzmir Şubesi, kazanın ardından yürüyen merdivende yaptığı incelemenin ardından açıklama yapmış, kazanın periyodik kontrollerin yapılmamasından kaynaklanmış olabileceği vurgulanmıştı. Açıklamada, "Yürüyen merdivenin periyodik kontrollerinin yapılmadığı tahmin edilmektedir. Hatalı imalat ya da malzeme yorulması nedeniyle kırılmış olan dişli önceden tespit edilemese bile, yıllık kontroller yapılmış olsaydı bu tür yürüyen merdivenlerde zorunlu olarak bulunması gereken yardımcı fren sisteminin olmadığı tespit edilerek kaza önlenebilirdi" ifadelerine yer verilmişti.