İzmirli Hatice öğretmen, hafif düzeyde zihinsel engeli olan ve cihazlarla asgari düzeyde duyabilen işitme engelli öğrencisi Şeydanur Kartal'ın (9) kelime dağarcığını geliştirmek için bir kitapçık oluşturdu ve kendi heceleme yönetimiyle çalışmaya başladı. Ardından işaret dili öğrenip öğrencisine de öğretti. "Okuyamaz" denilen Şeydanur, Hatice öğretmen sayesinde büyük bir aşama kaydetti.
ENGELLERİ AŞIYORLAR
Öğrencisinin ilerlediği aşamaları anlatan özel eğitim sınıfı öğretmeni Hatice Ökmener, "Şeydanur sınıfa geldiğinde, kazanımlarının çok az olduğunu gördüm. Eğitsel performans hazırlarken çok zorlandım. Sınıfa geldiğinde yapabileceği şeyler o kadar azdı ki. İsmini söylediğimde tepki vermek, kalem tutmak, makasla kesim yapmak, belirli alanları boyamak gibi kısıtlı eğitim performansı vardı. Önce, öğrencimle iletişim kurabilmem için gerekli olan kelimeleri öğretmeye çalıştım ve günlük hayatında onun ihtiyacı olan kelimeleri resimlerle anlatan bir kitapçık oluşturdum" dedi. Ökmener, şöyle devam etti; "Bir yandan da çizgi çalışmaları yaptırdım ki kalem kullanmaya hazır olabilsin. Ses temelli yöntemle Şeydanur'a okuma-yazma öğretemeyeceğimi fark edince geliştirdiğim heceleme yöntemi ile çalışmaya başladım. Mesela el hecesine ma hecesi ekleyip elma, ma hecesine tekrar ma hecesi ekleyip mama, sonra sa hecesi ekleyerek masa gibi heceleyerek çalışmaya başladık. Ardından işaret dili kursuna gittim ve bu benim çok işime yaradı. Şeydanur ile iletişimimi artırdı. Ona belli başlı kelimeleri işaret dili ile nasıl gösterdiğimizi öğrettim. Sadece cihazlarla asgari düzeyde duyabilen Şeydanur, şimdi çok daha iyi bir iletişim kurabiliyor. Şeydanur'un okuma-yazmayı da kısa bir süre içerisinde tamamen çözeceğine inanıyorum."