Türkiye
Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Gastronomi Turizmi Raporu'na göre Türkiye'ye gelen yabancı turist yeme içme için kişi başına 157 dolar harcıyor. Dünyada yüksek katma değerli turizm alanları arasında yer alan gastronomi turizmi, İzmir için de altın değerinde fırsatlar sunuyor. İzmir'in gastronomi alanında sahip olduğu zenginliği pazarlama ve markalaşma boyutunda nasıl geliştirmek gerektiğini Yaşar Üniversitesi'nde tamamladığı yüksek lisans tezinde ele alan Senem Erdoğan, "İzmir mutfağının karakteristik özelliklerine Levanten, Rum, Göçmen, Girit, Sefarad, Anadolu ve Yunan mutfaklarının izlerini taşıyan tarifler ve geleneksel pişirme yöntemleri hakim. Bu durum İzmir'e gastronomik açıdan büyük bir avantaj sağlamakta" dedi.
DESTEK ALINMALI
Yerel İzmir mutfağına yönelik tanıtım çalışmalarının daha etkili olması gerektiğini belirten Erdoğan, "Profesyonel şirketlerden destek alınmalı. Yöresel ürünler yurtdışı fuar ve yarışmalar aracılığıyla öne çıkarılmalı. İzmir ve Yarımada destinasyonunda yapılacak gastronomik etkinlikler çerçevesinde bir gastronomi danışma komitesi oluşturulmalı ve bu komite ayrıca gastronomi turizminin gelişimine yönelik projelere öncülük etmeli. Farklı ülkelerde turizm ofisi işlevinde İzmir mutfağını temsil edecek Ege restoranlarının açılması teşvik edilmeli" diye konuştu.