Ege Üniversitesi'nin Teknoparkı'nda kurdukları şirkette yapay zeka çalışmaları yürüten bilgisayar mühendisleri Caner Ulutürk, Yiğitcan Şener ve iş geliştirme uzmanı Serkan İçer, firmaların müşteri hizmetleri maliyetini düşürmek ve memnuniyeti artırmak amacıyla sistem hazırladı. Yaklaşık 10 yıldır yapay zeka teknolojileriyle ilgili çalıştıklarını belirten şirketin kurucu ortaklarından Caner Ulutürk, "chatboat" adı verilen sistemin, insanların karşılarında müşteri temsilcisi varmış gibi etkileşime geçtikleri ve sorularına cevaplar aldıkları akıllı yazılım olduğunu vurguladı. Ulutürk, "Müşteri hizmetlerine ulaşmaya çalıştığımızda '1'e basın', '2'ye basın' gibi uyarılarla aslında menüler arasında kayboluyoruz. Akıllı yazılım sayesinde bankanın sosyal medya hesabı, internet sitesi ya da mobil uygulaması kullanılarak sorulara anında cevap alınabiliyor. Hazırladığımız yapay zeka, cümlenin tamamını anlayarak cevap vermesiyle fark yaratıyor. Müşteriler, insanla konuşuyor gibi yazıyor. Çok aşama gerektiren sorular ise 15-20 saniyede cevap buluyor" dedi.